Credo Foxconna

| Gospodarka Artykuły

W środowiskach menadżerów utrzymujących relacje biznesowe z Foxconnem krąży następujący dowcip. Za 20 lat pozostaną tylko dwie firmy. Wszystko wyprodukuje Foxconn, a sprzeda Wal-Mart. Prezes Foxconna, Terry Gou, uznał to jednak za nierealistyczne.

Credo Foxconna

W wywiadzie dla Bloomberga Gou stwierdził: „To tylko dowcip. Wcale nie mówię, że jestem wielki. Po prostu ciężko, rozsądnie pracuję. Nigdy nie myślę o sobie jako o człowieku sukcesu. Jeżeli osiągnę sukces, to powinienem przejść na emeryturę. Jeżeli nie jestem na emeryturze, oznacza to, że wciąż powinienem ciężko pracować dla firmy”.

Tymczasem Foxconn już osiągnął niemal 50-procentowy udział w rynku EMS, jego obroty nieustannie rosną, a celem prezesa jest utrzymanie 15% wzrostu rocznie. Wytwarzane produkty trafiają do najbardziej renomowanych klientów, takich jak IBM, Cisco, Intel, Nokia, Sony, Samsung, HP czy Apple, a obecnie Foxconn chce rozwinąć dystrybucję w na rynku chińskim otwierając kilka tysięcy sklepów z produkowanym sprzętem elektronicznym.

Zobacz również