wersja mobilna
Online: 499 Środa, 2016.09.28

Biznes

Szybki wzrost produkcji mikrofonów MEMS dzięki smartfonom

wtorek, 08 marca 2011 07:12

W 2010 r. dostawy mikrofonów MEMS wzrosły o 58%, poinformował na podstawie danych szacunkowych iSuppli. Szybki wzrost zapewnia wbudowanie ich w dobrze sprzedające się nowoczesne smartfony. Dostawy mikrofonów MEMS w 2009 r. wynosiły 441 mln sztuk, w roku ubiegłym oszacowano je na 696 mln, a w 2014 r. zostanie ich sprzedanych 1,7 mld. Do 2014 r. w większości smartfonów stosowane będą dwa lub więcej mikrofonów MEMS, co jest wymagane do realizacji technologii eliminacji szumów z otoczenia.

Rys. 1. Prognoza dostaw mikrofonów MEMS wg iSuppli

Mikrofony MEMS będą wykorzystywane także w zwykłych telefonach komórkowych, laptopach oraz tabletach. Sprzedaż tych ostatnich ma się zwiększyć do 2013 r. ponad trzykrotnie. ISuppli podał, że największym odbiorcą mikrofonów MEMS w 2010 r. był Samsung, a na drugim miejscu znalazło się Apple. Pionierem w wytwarzaniu mikrofonów MEMS jest Knowles Electronics, który dominuje na rynku jeszcze od 2003 r. W roku ubiegłym Knowles uzyskał 80-procentowy udział w rynku tych urządzeń.

Konkurencja na rynku jest duża, szczególnie ze strony dostawców azjatyckich, dotąd producentów tradycyjnych mikrofonów elektretowych (ECM), takich jak AAC Acoustic Technologies, BSE Co. oraz Hosiden. Dostawcy ci zaopatrują się w układy MEMS u Infineona, potem samodzielnie je pakują, a następnie oferują na rynku dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Jedyną firmą samodzielnie produkującą mikrofony MEMS od początku do końca jest Analog Devices, plasujący się w rankingu największych sprzedawców tych urządzeń iSuppli na piątym miejscu.

 

World News 24h

wtorek, 27 września 2016 19:55

Lenovo confirmed it would make around 1,100 people, or less than 2 percent of its approximately 55,000 employees globally, redundant. The cuts mostly impact employees in Lenovo's Motorola Mobility smartphone division. In a statement, Lenovo said the current round of layoffs is part of "the ongoing strategic integration between Lenovo and its Motorola smartphone business" as the company "streamlines its product portfolio to best compete in the global smartphone market".

więcej na: www.zdnet.com