wersja mobilna
Online: 695 Środa, 2017.10.18

Biznes

Szybki wzrost produkcji mikrofonów MEMS dzięki smartfonom

wtorek, 08 marca 2011 07:12

W 2010 r. dostawy mikrofonów MEMS wzrosły o 58%, poinformował na podstawie danych szacunkowych iSuppli. Szybki wzrost zapewnia wbudowanie ich w dobrze sprzedające się nowoczesne smartfony. Dostawy mikrofonów MEMS w 2009 r. wynosiły 441 mln sztuk, w roku ubiegłym oszacowano je na 696 mln, a w 2014 r. zostanie ich sprzedanych 1,7 mld. Do 2014 r. w większości smartfonów stosowane będą dwa lub więcej mikrofonów MEMS, co jest wymagane do realizacji technologii eliminacji szumów z otoczenia.

Rys. 1. Prognoza dostaw mikrofonów MEMS wg iSuppli

Mikrofony MEMS będą wykorzystywane także w zwykłych telefonach komórkowych, laptopach oraz tabletach. Sprzedaż tych ostatnich ma się zwiększyć do 2013 r. ponad trzykrotnie. ISuppli podał, że największym odbiorcą mikrofonów MEMS w 2010 r. był Samsung, a na drugim miejscu znalazło się Apple. Pionierem w wytwarzaniu mikrofonów MEMS jest Knowles Electronics, który dominuje na rynku jeszcze od 2003 r. W roku ubiegłym Knowles uzyskał 80-procentowy udział w rynku tych urządzeń.

Konkurencja na rynku jest duża, szczególnie ze strony dostawców azjatyckich, dotąd producentów tradycyjnych mikrofonów elektretowych (ECM), takich jak AAC Acoustic Technologies, BSE Co. oraz Hosiden. Dostawcy ci zaopatrują się w układy MEMS u Infineona, potem samodzielnie je pakują, a następnie oferują na rynku dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Jedyną firmą samodzielnie produkującą mikrofony MEMS od początku do końca jest Analog Devices, plasujący się w rankingu największych sprzedawców tych urządzeń iSuppli na piątym miejscu.

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 14:06

IBM shift to newer businesses such as cloud and security services helped it beat analysts’ quarterly revenue estimates, and the technology major hinted at sales growth after nearly six years of declines. Shares of the Dow component rose nearly 5.1 percent to $153.93 in extended trading on Tuesday. IBM has been focusing on cloud, cybersecurity and data analytics, or what the company calls its “strategic imperatives”, to counter a slowdown in its legacy hardware and software businesses. Revenue from these businesses climbed 11 percent to $8.8 billion in the third quarter ended Sept. 30, accounting for about 46 percent of the company’s total revenue.

więcej na: www.reuters.com