wersja mobilna
Online: 756 Piątek, 2017.06.23

Biznes

Co piąty nowy telewizor ma dostęp do sieci

środa, 09 marca 2011 12:49

Wzrost w roku ubiegłym napędzał rynek japoński. W Europie Środkowo- -Wschodniej w 2010 r. sprzedano 2,5 miliona internetowych telewizorów i ich dostawy w naszej części świata mają wzrosnąć w 2014 r. do 10 mln odbiorników. Według przewidywań rynek telewizorów internetowych podzieli się na 2 części; telewizory w wersji podstawowej, umożliwiające dostęp do rozszerzonych serwisów telewizyjnych i usługi VOD, podczas gdy odbiorniki typu Smart TV oferują również możliwości konfiguracji, bardziej rozwinięte opcje wyszukiwania i interfejsy użytkowników zaawansowanych.

Rys. 1. Dostawy telewizorów LCD na rynku amerykańskim w sztukach (wg iSuppli)

Telewizory smart pozwolą na większą swobodę w wyborze treści internetowej, a poza jej odbiorem także na komunikację z innymi użytkownikami stacjonarnych i przenośnych urządzeń podłączonych do Internetu. Nie są też ograniczone do danego systemu operacyjnego, lecz można na nich korzystać np. z Linuksa z platformą urządzeń cyfrowych Meego, Androida z Google TV i innych systemów. Mimo wzrostu popularności telewizorów umożliwiających dostęp do sieci, według najnowszych prognoz obroty na łącznym rynku telewizorów LCD w obecnym roku zmaleją, po raz pierwszy w historii.

W 2010 r. dostarczono na światowy rynek 190 mln odbiorników LCD, a w roku obecnym będzie ich sprzedanych 215 mln, jednak średnie ceny odbiorników szybko spadają, poinformował Display Search. W podziale ze względu na rodzaj podświetlania, w roku obecnym dominować będą odbiorniki z podświetleniem LED. Dzieje się tak na skutek spadku marży na modele LED-owe, ze 100% w pierwszej połowie 2010 r. do mniej niż 50% w roku obecnym, a w przypadkach niektórych rozmiarów ekranu i częstotliwości odświeżania nawet do 20%.

Inną przyczyną globalnego spadku cen telewizorów LCD jest coraz większa sprzedaż odbiorników na rynkach wschodzących, głównie w Chinach i Ameryce Południowej, na których w I połowie roku sprzedanych będzie łącznie więcej telewizorów niż w regionach wysoko rozwiniętych: Japonii, Ameryce Północnej i Europie zachodniej. Telewizory LCD stają się dominującym modelem telewizorów oferowanych obecnie, a na większości rynków ich sprzedaż stanowi ponad 50% dostaw.

W roku obecnym sprzedaż tych odbiorników telewizyjnych ma powrócić na ścieżkę wzrostu, obroty mają się zwiększyć w skali świata według iSuppli o 20,3%. Czynnikami, jakie mają zachęcać do kupna odbiornika LCD, stają się: podświetlenie LED, trójwymiarowy obraz lub właśnie wbudowany dostęp do Internetu.

Marcin Tronowicz

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 22 czerwca 2017 19:57

It might sound discouraging, but here it goes - according to analyst Timothy Arcuri of Cowen and Company, Apple still hasn't decided what fingerprint technology will utlimately end up in the new and coming iPhone. Mind you, we're less than three months away from this year's September keynote. If the rumor is true, this means the handset is anything but finalized. Thus, its retail launch could face a significant delay of as many as two months following the announcement. Confident in his information, Arcuri has taken the new iPhone out of Cowen's 46 million sales forecast for the third quarter of 2017.

więcej na: www.phonearena.com