wersja mobilna
Online: 624 Niedziela, 2017.07.23

Biznes

NFC gotowe do startu

poniedziałek, 04 kwietnia 2011 10:15

Według iSuppli technologia NFC (Near Field Communication), wsparta przez największych graczy w komunikacji bezprzewodowej, tzn. Nokię i Google, już w przyszłym roku wejdzie w fazę gwałtownego wzrostu na rynku telefonów. Prognozowana przez iSuppli liczba komórek z wbudowanym modułem NFC ma wynieść w 2014 roku ponad 220 milionów sztuk, czyli sięgnąć ok. 13% rynku aparatów, czterokrotnie więcej niż w roku 2010 (4,1%). Nokia już ogłosiła, że od przyszłego roku wszystkie smartfony będą miały zaimplementowane moduły NFC.

 

Natomiast Google oraz NXP Semiconductors podjęły współpracę, aby zintegrować NFC z ostatnią wersją systemu Android. Ponieważ układy NFC są zgodne ze smart-cards, telefony wyposażone w moduły NFC będą mogły być użyte jako urządzenia dostępu do mieszkań, biur lub innych stref chronionych i stać się elektroniczną portmonetką.

O potencjalnej sile NFC świadczy fakt, że trzech największych operatorów telefonii komórkowej AT&T, Verizon oraz T-Mobile stworzyło spółkę joint venture znaną jako ISIS, która ma rozwijać ten system płatności. ISIS od początku współpracuje z Barclaycard i z Discover Financial Services, jednak operatorzy tworzący ISIS są otwarci na propozycje banków i innych instytucji oferujących karty kredytowe.

ISIS ma nadzieję, że w ciągu następnych kilkunastu miesięcy telefony zawierające NFC będą sprzedawane przez operatorów w niektórych regionach Stanów Zjednoczonych, natomiast do końca 2013 roku planowana jest prezentacja systemu płatności. Specjaliści uważają, że rok 2012 będzie decydujący dla NFC.

W realizowanych i planowanych wdrożeniach NFC w różnych regionach świata najważniejsze jest wsparcie technologiczne dla wszystkich zainteresowanych oraz przede wszystkim – stworzenie takiego modelu biznesowego, który przynosiłby korzyści z oferowanych usług nie tylko sieciom komórkowym, ale i bankom oraz innym instytucjom finansowym.

Kamil Wojciechowski

 

World News 24h

niedziela, 23 lipca 2017 08:08

Lenovo Group Ltd.’s Yang Yuanqing asked for patience as he tries to get China’s top PC maker growing once more, but for the first time publicly vowed to step down as chairman and chief executive if he doesn’t deliver on a critical sales goal. Yang is now betting big on artificial intelligence. He wants to plough $1 billion over the next three to four years into research, joining a race with much larger rivals Alibaba Group Holding Ltd. and Tencent Holdings Ltd. to crank out the next generation of intelligent, user-aware devices.

więcej na: www.bloomberg.com