wersja mobilna
Online: 867 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Zelmer sprzedał działkę w centrum miasta za 34,5 mln zł

wtorek, 07 czerwca 2011 08:27

Firma Zelmer z Rzeszowa (Podkarpackie) podpisała przedwstępną umowę sprzedaży działki w centrum miasta, gdzie mieści się zakład produkcyjny. Za teren o powierzchni 9,84 ha spółka otrzymała 34,5 mln zł netto. Spółka nie ujawnia, kto jest nabywcą terenu, podaje jedynie, że zajmuje się działalnością deweloperską.

Jak poinformował PAP prezes Zelmeru Janusz Płocica, sprzedaż tego terenu to naturalne następstwo decyzji o budowie nowego zakładu produkcyjnego w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec.

"Rozpoczęliśmy już relokację pierwszych linii produkcyjnych do nowej fabryki. Osiągnięcia pełnych mocy spodziewamy się w III kwartale br. Uruchomienie produkcji w nowej lokalizacji wiąże się z zakończeniem działalności w dotychczasowym zakładzie przy ul. Hoffmanowej" - dodał prezes.

Płocica podkreślił, że środki pozyskane ze sprzedaży nieruchomości w Rzeszowie zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy.

34,5 mln zł, które ma otrzymać Zelmer, rozłożone jest na kilka transz, ostatnia ma wpłynąć do spółki do końca 2014 r.

Nowy zakład Zelmera powstanie w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec, w podstrefie w Rogoźnicy, która należy do Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego. Obiekt będzie miał powierzchnię ponad 32 tys. m. kw. Koszt jego powstania to ok. 45 mln zł. Fabryka znajduje się przy drodze krajowej nr 9, która prowadzi do centrum logistycznego Zelmera. Ok. kilometr dalej ruszy wkrótce budowa węzła autostrady A4.

Zelmer jest największym producentem drobnego sprzętu AGD w Polsce; zatrudnia około 2 tys. osób.

źródło: PAP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com