wersja mobilna
Online: 688 Piątek, 2016.12.09

Biznes

Problemy w Spansion

czwartek, 22 lutego 2007 14:07

Firma Spansion (Sunnyvale, USA), największy producent pamięci NOR Flash, ogłosiła kolejne negatywne wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale 2006 roku szacowane są na około 690 mln dolarów, czyli mniej, niż prognozowe wcześniej 720 mln dol., a zarazem mniej niż poniesione w tym przez firmę koszty operacyjne. Przyczyną niższych przychodów są opóźnienia w zamówieniach w grudniu 2006 r., które powinny zostać zrealizowane dopiero w pierwszym kwartale 2007 roku.

To już dziesiąty kwartał z kolei, w którym firma odnotowała straty. Łączna ich wartość w okresie od drugiego kwartału 2004 roku wyniosła 456 mln dol., a od 2003 roku firmie nie udało się osiągnąć żadnych zysków w rozliczeniu rocznym. Jeżeli tendencja ta się utrzyma, najprawdopodobniej firma zostanie wykupiona lub podzielona.

Jedną z przyczyn słabych wyników Spansion jest koncentrowanie się firmy jedynie na produkcji układów NOR Flash, których obszar zastosowań jest ograniczony. Co więcej, wytwórcy pamięci NAND starają się przejąć część tego rynku wprowadzając swoje rozwiązania. Trudnością dla firmy okazało się także skalowanie technologiczne głównego produktu Spansion, jakim jest pamięć MirrorBit. Problemy te przyczyniły się do opóźnienia w technologii pamięci NOR w stosunku do NAND, co zostało wykorzystane przez konkurencję. Tendencja do ograniczania produkcji układów NOR widoczna jest także wśród innych producentów. Wiele wskazuje na to, że działy zajmujące się tą technologią w firmach Intel i STMicroelectronics zostaną w najbliższym czasie sprzedane, ze względu na niską opłacalność produkcji.

 

World News 24h

piątek, 09 grudnia 2016 13:41

Chip vendor Broadcom Ltd. Thursday (Dec. 8) reported a net loss of $668 million on sales of $4.14 billion for the fiscal fourth quarter, which closed Dec. 1. The net loss was wider than the net loss of $315 billion Broadcom reported in the fiscal third quarter. Sales, however, increased by 9 percent, Broadcom said.

więcej na: eetimes.com

Produkty