wersja mobilna
Online: 652 Czwartek, 2017.10.19

Biznes

W UE obowiązują nowe przepisy dotyczące sprawności energetycznej silników

piątek, 17 czerwca 2011 12:55

W 2009 roku Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie dotyczące współczynnika sprawności 3-fazowych elektrycznych silników asynchronicznych prądu przemiennego, które ograniczy producentom możliwość ich sprzedaży. Wczoraj weszły w życie pierwsze regulacje wymuszające wyższą sprawność silników (klasa co najmniej IE2) o mocach od 0,75kW do 375kW.

Kolejnymi dwoma krokami wynikającymi z rozporządzenia będzie wprowadzenie w 2015 i 2017 roku obowiązku sprzedaży tylko silników o klasie sprawności co najmniej IE3. Europejscy dostawcy silników elektrycznych są gotowi na nowe przepisy i oferują już silniki o klasie sprawności IE2, a część firm też IE3.

Niektóre firmy, takie jak Siemens, już od 2009 roku klasyfikowały swoje silniki zgodnie z IE i informowały klientów o nadchodzących zmianach. Przykładami producentów mających w ofercie energooszczędne silniki są m.in. ABB, Fumo, Lenze, Leroy Somer, Grupa Cantoni, Nord, SEW-Eurodrive oraz Siemens.

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 19:52

NXP Semiconductors N.V. has announced an all new control and compute concept for connected, electric and autonomous cars. The NXP S32 platform is the world's first fully-scalable automotive computing architecture. Soon to be adopted by both premium and volume automotive brands, it offers a unified architecture of microcontrollers/microprocessors and an identical software environment across application platforms. The NXP S32 architecture addresses the challenges of future car development with a host of architectural innovations designed to allow carmakers to bring rich in-vehicle experiences and automated driving functions to market much faster than before.

więcej na: media.nxp.com