wersja mobilna
Online: 591 Środa, 2017.10.18

Biznes

Rynek dysków twardych zdominowany przez 3 firmy

środa, 06 lipca 2011 10:03

Po przejęciu działu dysków twardych od Samsunga udział w rynku Seagate wzrośnie do 40%, przewiduje IHS iSuppli. Samsung zdecydował się odsprzedać swój biznes za 1,4 mld dol. Transakcja zapewniła Seagate dostęp do technologii NAND Flash Samsunga oraz otworzyła Seagate na klientów Samsunga w Azji.

Samsung z kolei objął 9,6% udziałów w Seagate i ma obecnie więcej możliwości i środków, aby skuteczniej zaangażować się w wytwarzanie dysków półprzewodnikowych (SSD). Firmy rozszerzyły również wzajemną wymianę patentową. Liczona łącznie sprzedaż dysków HDD przez obie firmy w 2010 r. była równa dwóm piątym całego rynku dysków twardych, na którym sprzedaż wyniosła 652 mln sztuk tych urządzeń.

W omawianym okresie Seagate sprzedał 195 mln sztuk, a Samsung 66 mln. Przed fuzją udział w rynku Seagate wynosił 30%, a Samsunga 10%. Liderem rynku podstawowych nośników pamięci do stacjonarnych komputerów PC i większości laptopów pozostaje od kilku miesięcy Western Digital. W kwietniu br. WD przejął on trzeciego największego na świecie producenta tych urządzeń, Hitachi Global Storage Technologies, rezerwując w ten sposób dla siebie w sumie połowę rynku.

WD zapłacił za konkurenta 4,3 mld dol., pozwalając również na przejęcie ok. 10% swoich akcji przez Hitachi. Obroty WD w 2010 r. wyniosły 9,5 mld dol., a zysk stanowił 9% obrotów. Dla kontrastu obroty Seagate wyniosły 11 mld dol., co przy podobnej liczbie sprzedanych przez obie firmy urządzeń oznacza, że Seagate uzyskiwał wyższą cenę za swoje produkty.

Po obu wspomnianych fuzjach liczba graczy na rynku dysków twardych zmniejszyła się do trzech. Ostatni z nich stworzyły firmy Toshiba i Fujitsu, które połączyły moce produkcyjne nośników pamięci trwałych w 2009 r. Japońscy dostawcy obecnie zachowują 10% rynku.

MT

 

World News 24h

środa, 18 października 2017 16:03

It has been reported that Apple’s older iPhone 7 models are outselling the iPhone 8s and iPhone X that launches early November. Most of the time the new editions of iPhone have sold faster but it is not true in this case. According AT&T the last week its third-quarter postpaid handset upgrades were fewer by nearly 900,000 from a year ago, and brokerage Jefferies attributed it to weak iPhone 8 demands. “Many respondents indicated that a meaningful portion of customers are buying iPhone7 in lieu of the new iPhone 8, given the lack of significant enhancements in the new phone.” KeyBanc analyst John Vinh wrote in a client note.

więcej na: www.dailytech.com