wersja mobilna
Online: 442 Czwartek, 2016.09.29

Biznes

Rynek dysków twardych zdominowany przez 3 firmy

środa, 06 lipca 2011 10:03

Po przejęciu działu dysków twardych od Samsunga udział w rynku Seagate wzrośnie do 40%, przewiduje IHS iSuppli. Samsung zdecydował się odsprzedać swój biznes za 1,4 mld dol. Transakcja zapewniła Seagate dostęp do technologii NAND Flash Samsunga oraz otworzyła Seagate na klientów Samsunga w Azji.

Samsung z kolei objął 9,6% udziałów w Seagate i ma obecnie więcej możliwości i środków, aby skuteczniej zaangażować się w wytwarzanie dysków półprzewodnikowych (SSD). Firmy rozszerzyły również wzajemną wymianę patentową. Liczona łącznie sprzedaż dysków HDD przez obie firmy w 2010 r. była równa dwóm piątym całego rynku dysków twardych, na którym sprzedaż wyniosła 652 mln sztuk tych urządzeń.

W omawianym okresie Seagate sprzedał 195 mln sztuk, a Samsung 66 mln. Przed fuzją udział w rynku Seagate wynosił 30%, a Samsunga 10%. Liderem rynku podstawowych nośników pamięci do stacjonarnych komputerów PC i większości laptopów pozostaje od kilku miesięcy Western Digital. W kwietniu br. WD przejął on trzeciego największego na świecie producenta tych urządzeń, Hitachi Global Storage Technologies, rezerwując w ten sposób dla siebie w sumie połowę rynku.

WD zapłacił za konkurenta 4,3 mld dol., pozwalając również na przejęcie ok. 10% swoich akcji przez Hitachi. Obroty WD w 2010 r. wyniosły 9,5 mld dol., a zysk stanowił 9% obrotów. Dla kontrastu obroty Seagate wyniosły 11 mld dol., co przy podobnej liczbie sprzedanych przez obie firmy urządzeń oznacza, że Seagate uzyskiwał wyższą cenę za swoje produkty.

Po obu wspomnianych fuzjach liczba graczy na rynku dysków twardych zmniejszyła się do trzech. Ostatni z nich stworzyły firmy Toshiba i Fujitsu, które połączyły moce produkcyjne nośników pamięci trwałych w 2009 r. Japońscy dostawcy obecnie zachowują 10% rynku.

MT

 

World News 24h

czwartek, 29 września 2016 16:35

Xiaomi is one of China’s largest smartphone manufacturers. This company has been around for 6 years, and they’ve managed to become China’s number 1 smartphone manufacturer in less than 5 (years). The company had introduced two new flagship handsets, and it seems like they’re in high demand in China. Xiaomi plans to open 1,000 stores by 2020 according to the company’s CEO, Lei Jun. This Chinese company currently has only 25 stores in China, so this would be quite a big leap for them.

więcej na: androidheadlines.com

2016.09.29