wersja mobilna
Online: 703 Wtorek, 2017.05.23

Biznes

ARM zdobywa rynek konsol gier wideo

poniedziałek, 11 lipca 2011 08:35

Rola architektury ARM na rynku konsol gier wideo będzie rosnąć, prognozuje firma badania rynku Semicast Research. Według Semicast ARM zamierza wykorzystać Microsoft i układy tego typu trafią do jego urządzeń przenośnych jak i do konsol gier wideo. Microsoft prawdopodobnie wybierze Nvidię jako dostawcę układów ARM do następnej generacji konsol Xbox, spekuluje Semicast Research.

Również Sony wybrało ostatnio ARM do następnej generacji przenośnych konsol PlayStation, decydując się na zmianę architektury z procesorów MIPS. Od początku układy bazujące na rdzeniach ARM wykorzystywało Nintendo, m.in. w takich produktach jak DS i 3DS. W konsolach do gry dzisiejszej generacji najczęściej wykorzystywane są procesory typu Power, przy czym Microsoft i Nintendo stosują układy opracowane przez IBM, a Sony swoje własne Cell.

MT

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 23 maja 2017 08:00

China's bicycle-sharing market has been expanding, which will boost demand for IoT chips, according to MediaTek corporate VP JC Hsu. The bike-sharing market in China has already far exceeded MediaTek's original expectations, he added. Industry sources have said that China-based bike-sharing companies including Ofo, Mobike and Bluegogo have all used MediaTek's chip solutions in their IoT tracking devices for bicycles. Specializing in smartphone SoC chips, MediaTek has been aggressively developing its highly-integrated SoC offerings to include those for IoT applications including smart home and automotive, Hsu indicated.

więcej na: www.digitimes.com