wersja mobilna
Online: 814 Poniedziałek, 2017.06.26

Biznes

Usługi gwarancyjne to dla dostawców wciąż przestrzeń do poprawy konkurencyjności

poniedziałek, 25 lipca 2011 09:24

Z raportu firmy badania rynku IDC Manufacturing Insights na temat stosowanych przez dostawców komponentów elektronicznych praktyk w postępowaniu gwarancyjnym wynika, że chociaż większość firm dostrzega ważną rolę należytego wykonywania gwarancji, niewiele z nich podejmuje w tym kierunku konkretne działania.

Mimo że niska jakość produktów i nieadekwatne wykonywanie gwarancji mogą zaszkodzić marce, jedynie połowa renomowanych firm korzysta z programów zarządzania gwarancją, aby chronić markę.

Z raportu wynika również, że większość dostawców nie monitoruje w sposób spójny podmiotów świadczących w ich imieniu usługi gwarancyjne, a mniej niż 20% firm nie nadzoruje nawet zapewniania tych usług przez wewnętrzne działy firmy.

Jednym ze sposobów zapewnienia wysokiej jakości usług gwarancyjnych jest sprzedaż produktów przez autoryzowanych dystrybutorów na tzw. gwarancji pass-through, to znaczy, że gwarantowana jakość i obsługa gwarancyjna są takie, jak u oryginalnego producenta.

Gwarantowana wówczas jest nie tylko wymiana wadliwej części, ale działając w imieniu dostawcy, autoryzowany dystrybutor może naprawić, wymienić lub odesłać wadliwą część bezpośrednio do fabryki producenta. Dzięki tego rodzaju ochronie marki nie dopuszcza się do kojarzenia jej przez klientów z zamiennikami lub wyrobami o niższej jakości.

MT

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 26 czerwca 2017 13:58

A drop in orders from BlackBerry's enterprise customers contributed to lower than expected sales in the company's software and services business. The Waterloo, Ontario-based company received 3,000 orders from enterprise customers in the first quarter, below the 3,500 orders received in the previous quarter. As for the numbers, BlackBerry reported a Q1 profit of $671 million, or $1.23 a share, on revenue of $235 million, down from $400 million a year ago. Non-GAAP earnings were two cents per share. Wall Street was looking for BlackBerry to post a loss of two cents per share on revenue of $265 million.

więcej na: www.zdnet.com