wersja mobilna
Online: 444 Poniedziałek, 2016.09.26

Biznes

Usługi gwarancyjne to dla dostawców wciąż przestrzeń do poprawy konkurencyjności

poniedziałek, 25 lipca 2011 09:24

Z raportu firmy badania rynku IDC Manufacturing Insights na temat stosowanych przez dostawców komponentów elektronicznych praktyk w postępowaniu gwarancyjnym wynika, że chociaż większość firm dostrzega ważną rolę należytego wykonywania gwarancji, niewiele z nich podejmuje w tym kierunku konkretne działania.

Mimo że niska jakość produktów i nieadekwatne wykonywanie gwarancji mogą zaszkodzić marce, jedynie połowa renomowanych firm korzysta z programów zarządzania gwarancją, aby chronić markę.

Z raportu wynika również, że większość dostawców nie monitoruje w sposób spójny podmiotów świadczących w ich imieniu usługi gwarancyjne, a mniej niż 20% firm nie nadzoruje nawet zapewniania tych usług przez wewnętrzne działy firmy.

Jednym ze sposobów zapewnienia wysokiej jakości usług gwarancyjnych jest sprzedaż produktów przez autoryzowanych dystrybutorów na tzw. gwarancji pass-through, to znaczy, że gwarantowana jakość i obsługa gwarancyjna są takie, jak u oryginalnego producenta.

Gwarantowana wówczas jest nie tylko wymiana wadliwej części, ale działając w imieniu dostawcy, autoryzowany dystrybutor może naprawić, wymienić lub odesłać wadliwą część bezpośrednio do fabryki producenta. Dzięki tego rodzaju ochronie marki nie dopuszcza się do kojarzenia jej przez klientów z zamiennikami lub wyrobami o niższej jakości.

MT

 

World News 24h

poniedziałek, 26 września 2016 10:00

Apple Inc. is pressing ahead with the development of an Echo-like smart-home device based on the Siri voice assistant, according to people familiar with the matter. Started more than two years ago, the project has exited the research and development lab and is now in prototype testing, said the people, who asked not to be identified discussing unannounced Apple projects.

więcej na: www.bloomberg.com