wersja mobilna
Online: 1132 Piątek, 2017.02.24

Biznes

Usługi gwarancyjne to dla dostawców wciąż przestrzeń do poprawy konkurencyjności

poniedziałek, 25 lipca 2011 09:24

Z raportu firmy badania rynku IDC Manufacturing Insights na temat stosowanych przez dostawców komponentów elektronicznych praktyk w postępowaniu gwarancyjnym wynika, że chociaż większość firm dostrzega ważną rolę należytego wykonywania gwarancji, niewiele z nich podejmuje w tym kierunku konkretne działania.

Mimo że niska jakość produktów i nieadekwatne wykonywanie gwarancji mogą zaszkodzić marce, jedynie połowa renomowanych firm korzysta z programów zarządzania gwarancją, aby chronić markę.

Z raportu wynika również, że większość dostawców nie monitoruje w sposób spójny podmiotów świadczących w ich imieniu usługi gwarancyjne, a mniej niż 20% firm nie nadzoruje nawet zapewniania tych usług przez wewnętrzne działy firmy.

Jednym ze sposobów zapewnienia wysokiej jakości usług gwarancyjnych jest sprzedaż produktów przez autoryzowanych dystrybutorów na tzw. gwarancji pass-through, to znaczy, że gwarantowana jakość i obsługa gwarancyjna są takie, jak u oryginalnego producenta.

Gwarantowana wówczas jest nie tylko wymiana wadliwej części, ale działając w imieniu dostawcy, autoryzowany dystrybutor może naprawić, wymienić lub odesłać wadliwą część bezpośrednio do fabryki producenta. Dzięki tego rodzaju ochronie marki nie dopuszcza się do kojarzenia jej przez klientów z zamiennikami lub wyrobami o niższej jakości.

MT

 

World News 24h

czwartek, 23 lutego 2017 20:00

Renesas Electronics and Intersil announced that they received notification by the Committee on Foreign Investment in the United States on February 21, 2017 PST; February 22, 2017 JST that the investigation of the merger transaction under which Renesas will acquire Intersil is complete and that there are no unresolved national security concerns with respect to the transaction.

więcej na: newsroom.intersil.com

Produkty