wersja mobilna
Online: 607 Wtorek, 2017.06.27

Biznes

Dostawcy złączy mają za sobą udany rok i trudną dekadę

wtorek, 13 września 2011 10:05

Światowy rynek złączy był w 2010 r. warty 45,3 mld dol., o 28,4% więcej w skali roku, wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą Bishop & Associates. W tym udanym dla branży elektronicznej okresie najwięksi dostawcy osiągnęli jeszcze lepsze wyniki. Pierwsza dziesiątka z nich zdołała zwiększyć sprzedaż aż o 31%. Największy wzrost zdaniem analityków osiągnęła firma Yazaki, osiągając ze sprzedaży 1,8 mld dol., o 41% więcej niż w roku poprzednim.

Tabela. 10 największych sprzedawców złączy wg obrotów w 2010 r. Dane w mln dol., źródło: Bishop & Associates

Yazaki oraz Delphi są dostawcami złączy dla przemysłu motoryzacyjnego i silne ubiegłoroczne ożywienie na tym rynku wpłynęło na bardzo dobre wyniki obu firm.

Zdecydowanie najbardziej kompleksową ofertą złączy dysponuje szwajcarski TE Connectivity, wcześniej znany na rynku pod nazwą Tyco Electronics, który ogólnie dostarcza ponad 500 tysięcy produktów do takich sektorów jak motoryzacja, przemysł kosmiczny i obronny, telekomunikacja czy energetyka. Z kolei drugi pod względem wielkości obrotów dostawca złączy na świecie, Molex, cieszy się ogromną sprzedażą produktów w Chinach i Japonii.

Firma specjalizuje się w okablowaniu strukturalnym. Jego obroty złączami w 2010 r. wyniosły 3,4 mld dol., o 37% więcej w skali roku. Ostatnia dekada nie była jednak zdaniem Bishop & Associates łatwym okresem dla dostawców złączy, aż trzykrotnie dochodziło do recesji: w latach 2001, 2002 i 2009 r. Według agencji średni roczny wzrost rynku w całej dekadzie wyniósł zaledwie 2,8%, a pierwsza dziesiątka (na rysunku) uzyskiwała niewiele więcej, bo 3,5%.

MT

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 27 czerwca 2017 11:51

With virtually every major car manufacturer dumping R&D money into the field, it looks like autonomous vehicles are going to be a thing whether we want them to or not. Early Tuesday morning NVIDIA and Volvo announced that they are redoubling their self-driving system efforts by teaming with a number of other companies to develop and distribute a proprietary autonomous AI platform by the start of the next decade. First off, Volvo has gone in halfsies with Autoliv to create a new software development subsidiary called Zenuity.

więcej na: www.engadget.com