wersja mobilna
Online: 832 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Farnell wspiera projekt P.I.W.O. Politechniki Wrocławskiej

środa, 19 października 2011 09:45

Firma Farnell przekazała Politechnice Wrocławskiej diody o wartości 16 tys. zł, które zastąpią dotychczasowe tradycyjne żarówki w nietypowym projekcie oświetleniowym "Potężnego Indeksowanego Wyświetlacza Oknowego" (P.I.W.O.). Celem projektu, stworzonego przez Studenckie Koło Naukowe MOS Politechniki Wrocławskiej jest zamienienie jednego z akademików w ogromny wyświetlacz.

Nowy system, który zadebiutuje na Juwenaliach w maju przyszłego roku, będzie zupełnie zmodernizowany. - Zaczynaliśmy 5 lat temu od jednej żarówki, potem były cztery kolory, ostatnio osiem. W przyszłym roku ich ilość wzrośnie, bo można mieszać wszystkie te, który mamy – mówi Paweł Szczepaniak, koordynator projektu.

Poza bogatszą paletą barw, możliwe będzie uzyskiwanie półtonów czy wygaszanie kolorów. Te będą żywsze i mocniejsze, dodatkowo uda się uzyskać biały kolor. - Do tej pory były też różnice w odcieniach. Gdy pokój pomalowany był na zielono, inaczej wyglądało w nim światło, niż w tym pomalowanym na biało. Teraz tych różnic nie będzie – cieszy się Szczepaniak.

MP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com