wersja mobilna
Online: 823 Sobota, 2017.03.25

Biznes

Rośnie światowa sprzedaż telefonów komórkowych - Samsung liderem rynku smartfonów

piątek, 18 listopada 2011 12:12

W trzecim kwartale tego roku światowa sprzedaż telefonów komórkowych wyniosła 440,5 mln sztuk, co oznacza 5,6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2010 r. – podała agencja analityczna Gartner. Zgodnie z prognozami najszybciej rozwija się segment smartfonów, notując wzrost na poziomie 42%.

Silny popyt na "inteligentne telefony" w Rosji i Chinach znacząco przyczynił się do uzyskania tak wysokiego wyniku za trzeci kwartał, podczas gdy na rynkach Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych ich sprzedaż utknęła w martwym punkcie. Łącznie w III kw. sprzedano 115 mln smartfonów.

Tradycyjne, tańsze telefony komórkowe wciąż sprzedają się bardzo dobrze, szczególnie na rynkach wschodzących. Liderem pozostaje Nokia z udziałem w rynku na poziomie 23,9% - spadek o 4,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Na drugim miejscu uplasował się Samsung , który pokrywa 17,7% rynku – wzrost o 0,6%, a miejsce trzecie - daleko za czołówką - przypadło LG z 4,8-procentowym udziałem w rynku.

W tym roku Samsung potroił sprzedaż swoich smartfonów, stając się jednocześnie największym na świecie dostawcą tego typu urządzeń. Analitycy Gartnera zauważają, że stało się głównie dzięki dużemu popytowi na należące do koreańskiego producenta modele z serii Galaxy.

Z kolei Apple nie może pochwalić się dobrym kwartałem – firma dostarczyła 17 mln iPhone’ów, o 3 mln mniej niż w ubiegłym kwartale. Według prognoz, sytuacja poprawi się w nadchodzących miesiącach ze względu na ogromną ilość zamówień przedpremierowych - zaprezentowanego w październiku - iPhone’a 4S.

Michał Pieniążek

 

World News 24h

sobota, 25 marca 2017 16:01

Toshiba aims to breathe new life into its strategy for South Africa, with a focus on the business computing market through the development of business to business PC devices and solutions. Toshiba said that it will concentrate its efforts on the government, higher education and wider public sector in South Africa. “With over 30 years heritage in the business device market, solving business challenges and driving efficiencies is in our DNA. We have been present in the South African market for several years providing advanced technological solutions through our PC offerings,” said Ronald Ravel.

więcej na: businesstech.co.za