wersja mobilna
Online: 334 Sobota, 2016.09.24

Biznes

Grodno S.A. rozwija działalność i inwestuje

piątek, 09 grudnia 2011 08:23

Grodno, dystrybutor sprzętu elektronicznego z siecią hurtowni w Polsce, chce w przyszłym roku sfinalizować co najmniej jedną akwizycję. Spółka prowadzi rozmowy w sprawie przejęć z kilkoma firmami i jednocześnie czeka na okazje. Grodno liczy na to, że groźba spowolnienia gospodarczego może zmusić właścicieli hurtowni do zmniejszenia wycen.

W 2011 r. spółka przejęła sześć hurtowni od firmy Ostel oraz otworzyła sześć własnych oddziałów. Kolejna placówka ma powstać w Białymstoku na przełomie 2011/2012 r. Strategia akwizycji Grodna zakłada finansowanie przejęć małych firm ze środków własnych oraz większych inwestycji poprzez emisje akcji.

Ostatnio Grodno uruchomiło nowe centrum logistyczne w Małopolu, do którego został przeniesiony asortyment z trzech magazynów, wcześniej wynajmowanych w różnych lokalizacjach. Inwestycja ta pochłonęła prawie 8 mln zł, ale pozwoli obniżyć koszty działalności firmy o 15 – 20 proc.

Przy założeniu dynamicznego wzrostu obrotów i konsekwentnego poszerzania asortymentu produktowego nowe centrum ma zabezpieczyć potrzeby magazynowe spółki na najbliższe lata. Jednocześnie w opinii prezesa spółki, Andrzeja Jurczaka, [podwarszawska] działka pozwala na dalszy rozwój i wielokrotne powiększenie posiadanej powierzchni magazynowej w razie rosnących potrzeb spółki.

Ponadto na początku 2012 r. spółka uruchomi nowy system WMS do zarządzania magazynem. Głównym celem tej inwestycji jest częściowa automatyzacja procesów logistycznych, skrócenie łańcucha dostaw i zwiększenie wydajności pracy.

Marcin Tronowicz

źródło: Parkiet

 

World News 24h

sobota, 24 września 2016 19:51

Tesla Motors Inc sued Michigan Governor Rick Snyder and other state officials in federal court over the state's refusal to allow the Palo Alto, California automaker to sell vehicles directly to consumers. The suit at U.S. District Court in Michigan comes days after the state rejected the electric vehicle manufacturer's application to directly sell vehicles to consumers. Unlike other automakers, Tesla does not sell vehicles through franchised dealers.

więcej na: www.reuters.com