wersja mobilna
Online: 638 Niedziela, 2017.05.28

Biznes

Grodno S.A. rozwija działalność i inwestuje

piątek, 09 grudnia 2011 08:23

Grodno, dystrybutor sprzętu elektronicznego z siecią hurtowni w Polsce, chce w przyszłym roku sfinalizować co najmniej jedną akwizycję. Spółka prowadzi rozmowy w sprawie przejęć z kilkoma firmami i jednocześnie czeka na okazje. Grodno liczy na to, że groźba spowolnienia gospodarczego może zmusić właścicieli hurtowni do zmniejszenia wycen.

W 2011 r. spółka przejęła sześć hurtowni od firmy Ostel oraz otworzyła sześć własnych oddziałów. Kolejna placówka ma powstać w Białymstoku na przełomie 2011/2012 r. Strategia akwizycji Grodna zakłada finansowanie przejęć małych firm ze środków własnych oraz większych inwestycji poprzez emisje akcji.

Ostatnio Grodno uruchomiło nowe centrum logistyczne w Małopolu, do którego został przeniesiony asortyment z trzech magazynów, wcześniej wynajmowanych w różnych lokalizacjach. Inwestycja ta pochłonęła prawie 8 mln zł, ale pozwoli obniżyć koszty działalności firmy o 15 – 20 proc.

Przy założeniu dynamicznego wzrostu obrotów i konsekwentnego poszerzania asortymentu produktowego nowe centrum ma zabezpieczyć potrzeby magazynowe spółki na najbliższe lata. Jednocześnie w opinii prezesa spółki, Andrzeja Jurczaka, [podwarszawska] działka pozwala na dalszy rozwój i wielokrotne powiększenie posiadanej powierzchni magazynowej w razie rosnących potrzeb spółki.

Ponadto na początku 2012 r. spółka uruchomi nowy system WMS do zarządzania magazynem. Głównym celem tej inwestycji jest częściowa automatyzacja procesów logistycznych, skrócenie łańcucha dostaw i zwiększenie wydajności pracy.

Marcin Tronowicz

źródło: Parkiet

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 28 maja 2017 11:55

Lenovo Group chairman and chief executive Yang Yuanqing told Reuters the company's China business reorganization will not affect its mobile business on the mainland. Yang, speaking after the company reported a return to profit for the year to March, said the company will keep its Lenovo-Motorola dual-brand strategy for it mobile business despite a widening loss. "We will never phase out Lenovo," Yang said.

więcej na: www.reuters.com