wersja mobilna
Online: 475 Poniedziałek, 2016.09.26

Biznes

Sony sprzedał udziały w spółce joint venture Samsungowi za 940 mln dolarów

środa, 28 grudnia 2011 08:32

Koncern Sony zdecydował się na sprzedaż blisko 50-procentowego udziału w spółce joint venture południowokoreańskiemu koncernowi Samsung Electronics za 940 mln USD. Krok ten jest podyktowany tym, że Sony dąży do ograniczenia ogromnych strat, które ponosi w związku ze swoją działalnością na rynku telewizorów.

Założona przed siedmioma laty spółka joint venture w lipcu br. zmniejszyła swoje kapitały o 15 %. Źródła branżowe podają, że Sony od jakiegoś czasu negocjował z Samsungiem warunki wyjścia z tego wspólnego przedsięwzięcia, gdyż zamierza zaopatrywać się w tańsze matryce LCD na zasadzie outsourcingu, podczas gdy Samsung stara się koncentrować na produkcji ekranów nowych generacji.

"Jest to właściwy kierunek dla Sony" skomentował Keita Wakabayashi, tokijski analityk Mito Securities. "Skoro od dłuższego czasu japoński koncern wykazuje straty na sprzedaży telewizorów, można tylko zapytać, dlaczego nie podjął on tej decyzji wcześniej."

Wakabayashi dodał, iż: "Największym problemem Sony jest to, że nie osiąga on zysków ze sprzedaży telewizorów, pomimo tego, iż nie korzysta ze zbyt wielu własnych zakładów produkcyjnych."

W listopadzie br. Sony, trzeci pod względem wielkości w skali globalnej producent płaskich telewizorów, poinformował o tym, że prawdopodobnie czwarty rok obrotowy z rzędu zamknie stratą netto (rok obrachunkowy koncernu kończy się w marcu) i wygląda na to, że wynik na sprzedaży telewizorów będzie stratą na poziomie 2,2 mld USD. Spółka swoje słabe wyniki tłumaczy spadkiem popytu na telewizory i umacniającym się jenem.

źródło: Reuters

 

World News 24h

poniedziałek, 26 września 2016 11:58

IBM said it completed a pilot project with Chinese credit card company China UnionPay that will facilitate the sharing of loyalty bonus points among banks using block chain technology. Bonus points earned through purchases on bank cards have long been an effective tool to attract and encourage customers to use specific cards. But since bonus points cannot be freely exchanged among different banks, offering various rewards, many go unused.

więcej na: www.reuters.com