wersja mobilna
Online: 456 Sobota, 2017.04.29

Biznes

Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

piątek, 13 stycznia 2012 10:31

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

piątek, 28 kwietnia 2017 19:59

NXP Semiconductors N.V. announced that its partner HB Technologies, the leader in Algeria for secure solutions based on smartcard designs, chose NXP’s SmartMX2 microcontroller for the country’s new secure electronic driver license and vehicle registration smartcards. This strategic collaboration will help Algeria prevent driver license and registration frauds and modernize its government system as public services will be digitized and become securely accessible for users and government administrations. The new smartcards are planned to roll out in 2017.

więcej na: media.nxp.com