wersja mobilna
Online: 777 Wtorek, 2017.05.30

Biznes

Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

piątek, 13 stycznia 2012 10:31

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 29 maja 2017 20:01

NI announced LabVIEW NXG 1.0, the first release of the next generation of LabVIEW engineering system design software. LabVIEW NXG bridges the gap between configuration-based software and custom programming languages with an innovative new approach to measurement automation that empowers domain experts to focus on what matters most - the problem, not the tool. The 1.0 release of LabVIEW NXG helps engineers performing benchtop measurements drastically increase their productivity with new nonprogramming workflows to acquire and iteratively analyze measurement data.

więcej na: www.ni.com

Produkty