wersja mobilna
Online: 774 Sobota, 2017.09.23

Biznes

Problem zużytych baterii po samochodach hybrydowych

piątek, 13 stycznia 2012 10:31

W Polsce sprzedaż samochodów hybrydowych jest znikoma, jednak w USA sprzedaż takich pojazdów liczy się w tysiącach na miesiąc. Aktualnie Toyota szacuje, iż na świecie porusza się ponad milion samochodów hybrydowych jej produkcji. Średni przebieg baterii Japończycy określają na 7-10 lat, lub 240-480 tys. km.

Miesięcznie w USA wymienia się ok. 500 baterii. W przypadku wymiany starej toyoty na nową, zużyta bateria trafia do firmy recyklingowej. Gorzej z wymianą samej baterii w samochodzie oraz z autami na rynku wtórnym, wówczas los baterii może być różny.

Póki co, nie widać toksycznych wysypisk z bateriami z aut elektrycznych i hybrydowych, jednak w miarę rozwoju tej gałęzi motoryzacji problem będzie narastał.

Marcin Tronowicz

źródło: WNP

 

World News 24h

piątek, 22 września 2017 16:26

When it acquired International Rectifier in 2015, one of the restructuring measures that Infineon Technologies announced was that its Newport, Wales manufacturing site would either be closed or sold in 2017. Infineon has disclosed that it now has a buyer for the wafer fab, in the shape of Neptune 6 Ltd., a recently-formed private company that intends to operate the site as a silicon and compound-semiconductor foundry.

więcej na: eenewseurope.com