wersja mobilna
Online: 479 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Oscar z dziedziny półprzewodników dla polskiej firmy

piątek, 16 marca 2012 11:33

Polska firma Ammono została laureatem prestiżowej nagrody Compound Semiconductor Industry Awards 2012 za najbardziej przełomowy produkt półprzewodnikowy ubiegłego roku. Nagroda ta jest postrzegana jako Oskar światowej branży półprzewodnikowej i przyznawana jest dorocznie za dokonania, które ją rewolucjonizują. Ammono jest producentem monokryształów azotku galu - półprzewodnika o parametrach znacznie lepszych niż krzem.

Produkty takie jak niebieskie i zielone lasery, diody LED, tranzystory wysokiej mocy, czy inwertery do samochodów hybrydowych, to tylko niektóre z szerokiej gamy urządzeń, które dzięki azotkowi galu uzyskują większą wydajność będąc zarazem energooszczędne.

Główni klienci to wiodące firmy elektroniczne z Japonii i Ameryki. Docenienie polskiej firmy technologicznej jest oznaką uznania światowego przemysłu elektronicznego, który potrzebuje nowych, ekonomicznych w użyciu materiałów półprzewodnikowych.

Nagroda została przyznana za rewolucyjne podłoże półprzewodnikowe umożliwiające produkcję LEDów o większej mocy a zarazem zużywających mniej energii. Takie rozwiązanie to krok milowy w kierunku wprowadzenia LEDów do oświetlenia ulicznego oraz do reflektorów wszystkich klas samochodów.

Prace nad tym produktem firma Ammono prowadziła w swoich laboratoriach w Nieporęcie koło Warszawy przez kilka lat, a wynik umożliwił pozostawienie w pokonanym polu konkurencji z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów świata.

Ammono jest polską firmą wytwarzającą półprzewodniki założoną w 1999 roku. Na bazie własnej opatentowanej technologii firma rozwija produkcje i eksportuje podłoża z azotku galu (GaN).

Nagrody Compound Semiconductor Industry Awards przyznawanie są dorocznie za dokonania rewolucjonizujące branżę półprzewodnikową. Tegoroczna ceremonia wręczenia nagród odbyła się 12 marca we Frankfurcie.

źródło: Ammono

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com