wersja mobilna
Online: 458 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Dolby Laboratories otworzy centrum R&D we Wrocławiu

piątek, 23 marca 2012 08:27

Dolby Laboratories ogłosiło otwarcie nowego centrum badawczo-rozwojowego we Wrocławiu. Początkowo głównym zadaniem zespołu Dolby we Wrocławiu będzie adaptowanie licznych wiodących technologii Dolby na platformy osadzone w urządzeniach konsumenckich, takich jak telefony komórkowe, tablety, dekodery, odtwarzacze Blu-ray z dostępem do internetu oraz adaptery multimediów.

Wrocław został wybrany jako lokalizacja nowego centrum Dolby z kilku powodów, między innymi ze względu na cieszącą się znakomitą renomą Politechnikę Wrocławską.

Inwestycja Dolby Laboratories docelowo pozwoli stworzyć sto nowych stanowisk pracy. Obecnie kompletowana jest 25-35 osobowa kadra zarządzająca. Nabory i otwarcie nowego biura mają się zakończyć do września br. Oczywiście Dolby Laboratories planuje ściśle współpracować z wrocławskimi uczelniami.

Studenci mają szansę nie tylko na praktyki w nowym centrum, ale i znalezienie pracy oraz wspólne zajęcia ze specjalistami z firmy Dolby. Z wstępnych obliczeń wynika, że firma wyda na swoje działania w Polsce 40 do 50 mln zł na przestrzeni dwóch lat.

Samo centrum ma szansę stać się najszybciej rozwijającym się oddziałem firmy na świecie w ciągu 24 do 36 miesięcy. Firma Dolby Wrocław będzie wchodziła w skład infrastruktury Dolby obejmującej ponad 30 oddziałów na całym świecie, które zajmują się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań do urządzeń rozrywki kinowej, domowej i mobilnej.

Marcin Tronowicz

źródło: Chip, gazeta

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com