wersja mobilna
Online: 881 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

TI zwiększył przewagę na rynku układów analogowych

wtorek, 10 kwietnia 2012 11:02

Texas Instruments ponownie okazał się największym na świecie dostawcą układów analogowych w 2011 r. i jednocześnie zwiększył przewagę nad zajmującym drugie miejsce ST Microelectronics, poinformowała firma badania rynku Databeans. W ubiegłym roku TI uzyskał 15,4% udział w łącznym rynku układów analogowych, poprawiając wynik z 2010 r., kiedy do firmy należało 14,6% rynku. ST Microelectronics osiągnął słabszy wynik w ujęciu rocznym i jego udział zmalał z 10,1% do 9,9% w 2011 r., poinformował Databeans.

Tabela 1. Najwięksi dostawcy układów analogowych pod względem obrotów w 2011 r. (dane w mln dol., źródło: Databeans)

Według firmy analitycznej na rynku układów analogowych w 2011 r. dominowały te same nastroje, co w całej branży półprzewodników. Sprzedaż ograniczały słaby popyt w Stanach Zjednoczonych i Europie oraz kryzys zadłużenia, który uwidocznił się szczególnie w Unii Europejskiej.

Łączna sprzedaż układów analogowych wyniosła w ubiegłym roku 42,34 mld dol., praktycznie stojąc w miejscu w skali roku, jeżeli pominąć wzrost 0,12%. Sprzedaż układów analogowych przez TI zwiększyła się o 5%, do 6,5 mld dol. W omawianym okresie Texas Instruments kupił firmę National Semiconductor i przekształcił ją w swój kalifornijski oddział.

Databeans podkreślił, że dzięki temu oraz innym wcześniejszym zakupom, TI dysponuje obecnie największym zapleczem produkcyjnym układów analogowych na świecie. Poprawić wyników sprzedaży nie zdołał natomiast STMicroelectronics, którego obroty na rynku analogowym zmalały w roku ubiegłym łącznie o 3%, do 4,2 mld dol., poinformował Databeans.

Według agencji na wyniki europejskiego dostawcy największy wpływ miały słabe wyniki jego spółki joint venture z Ericssonem, działającej w sektorze bezprzewodowym, ST-Ericssona. Od momentu powstania w 2009 r. ST-Ericsson nie przekroczył jak dotąd progu rentowności. Na kolejnych miejscach w rankingu największych dostawców uplasowały się Analog Devices, Infineon, Maxim oraz NXP Semiconductors.

Marcin Tronowicz

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com