wersja mobilna
Online: 746 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Kolejne problemy Nokii – akcje 15 proc. w dół po zmianie prognozy krótkoterminowej

piątek, 13 kwietnia 2012 09:27

Nokia wciąż pozostaje w impasie. Tuż po tym, jak fińska firma obcięła prognozy sprzedaży i poinformowała publicznie, że oddział telefonów komórkowych zakończy I kw. na minusie, jej akcje poszybowały aż 15 proc. w dół, osiągając najniższe poziomy od 15 lat. To kolejny tak dotkliwy cios dla Nokii w ostatnim czasie.

Na początku kwietnia producent smartfonów serii Lumia został zdetronizowany z pozycji lidera na helsińskiej giełdzie przez fiński koncern energetyczny Fortum. Krótkoterminowa prognoza wzrostu również nie napawa optymizmem. Władze spółki nie spodziewają się poprawy wyników w pierwszej połowie roku, pomimo dobrego przyjęcia przez rynek najnowszej serii telefonów Lumia, napędzanych przez system operacyjny Microsoftu - Windows Phone.

Po zmianie prognoz dotyczących sprzedaży ceny akcji Nokii spadły o ponad 15%

Nokia nie radzi sobie z konkurencją nawet w segmencie tanich komórek, w którym do tej pory była niekwestionowanym liderem.

- Zauważamy, że wielu konsumentów na rynkach wschodzących wybiera częściej tańsze smartfony zamiast drogich modeli z górnej półki, a Nokia nie ma w tej kategorii wiele do zaoferowania, uważa Roberta Cozza z agencji analitycznej Gartner.

- Do końca 2012 r. Nokia nie będzie mogła zaoferować pełnego portfolio telefonów opartych na systemie Microsoftu, dlatego nie przewiduje odwrócenia niekorzystnego trendu przed rokiem 2013, dodaje Cozza.

Michał Pieniążek

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com