wersja mobilna
Online: 2011 Piątek, 2017.03.24

Biznes

Rewolucyjna bateria litowo-powietrzna od IBM-a do pojazdów elektrycznych

poniedziałek, 23 kwietnia 2012 11:47

W ramach projektu "Battery 500", rozpoczętego jeszcze w 2009 r., IBM zaprezentował nowy typ baterii litowo-powietrznej, która pozwoli zwiększyć zasięg samochodów elektrycznych do 800 kilometrów (500 mil) na pojedynczym ładowaniu. Jest to możliwe, ponieważ nowe ogniwa mają teoretycznie aż 1000-krotnie większą gęstość energii niż tradycyjne źródła litowo-jonowe.

Zasada działania baterii IBM

Dzięki temu zapewniają podobną pojemność przy znacznie niższym ciężarze, co w przypadku samochodów elektrycznych jest kluczowym problemem. Zasada działania tych ogniw opiera się na reakcji tlenu z atmosfery z katodami zbudowanymi na bazie węgla.

Sama konstrukcja nie jest żadnym odkryciem, pierwsze projekty powstawały jeszcze w latach 70-tych, jednak ograniczeniem były w tamtym czasie niewystarczające możliwości technologiczne.

IBM zapewnia, że w pełni funkcjonujący prototyp nowej baterii litowo-powietrznej pojawi się pod koniec przyszłego roku, natomiast seryjna produkcja miałaby zostać uruchomiona w 2020 r.

Michał Pieniążek

 

World News 24h

piątek, 24 marca 2017 20:06

The STNRGPF01 SMPS controller from STMicroelectronics delivers the flexibility and high efficiency of digital power without the technical challenges and time to develop custom DSP code. ST will showcase a 3kW industrial SMPS evaluation board featuring the STNRGPF01 at its booth at APEC 2017, March 26-30, in Tampa, Florida. In high-power applications above 1 or 2 kW, interleaved CCM PFC topologies are mandatory to handle such power levels with reasonable magnetic volume and current split.

więcej na: www.st.com