wersja mobilna
Online: 1196 Sobota, 2017.02.25

Biznes

Toshiba rozwija biznes NAND i OLED

środa, 30 maja 2007 14:33

Dobra koniunktura na rynku przekonała japońską firmę Toshiba Corporation o sensowności zainwestowania pieniędzy w rozwój nowych technologii związanych z wyświetlaczami OLED i pamięciami NAND Flash. Budżet inwestycyjny zostanie zwiększony o blisko 15mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat, z czego ok. 60% zostanie wydane na rozwój technologii półprzewodnikowych. Toshiba zwiększy również o 10mld dolarów nakłady na badania i rozwój w tym okresie.

Inwestycje w rozwój pamięci Flash typu NAND zdaniem firmy doprowadzą do 10-krotnego wzrostu pojemności oferowanych produktów do 2009 roku, kiedy to pojawią się układy o pojemności 8,5Gbita. Będą one produkowane w technologii 56nm z wykorzystaniem komórek typu multilevel, na 300-mm krzemie. Kolejne fabryki będą już wykorzystywać proces 43nm. Toshiba prognozuje, że na skutek zmian na rynku ceny pamięci Flash będą co roku spadać o połowę.

Japoński koncern inwestuje również w produkcję wyświetlaczy OLED, które rozwija założona z firmą Matsushita spółka joint venture Toshiba Matsushita Display. Inwestycje są potrzebne, aby w okolicy roku 2015 na rynku pojawiły się średnioformatowe telewizory OLED. Spółka dysponuje już prototypowym wyświetlaczem 21-calowym, który ma stać się bazową częścią pierwszego telewizora marki Panasonic w 2009 roku.

 

World News 24h

sobota, 25 lutego 2017 11:57

LG Electronics will re-enter the low-cost smartphone segment in India by July-August as it aims to get more market share by volume in India, about 70 per cent of which is made up of phones in the sub-Rs 10,000 categories. The company will introduce more India-specific products from now on rather than replicating globally successful models in the country.

więcej na: economictimes.indiatimes.com