wersja mobilna
Online: 468 Niedziela, 2017.08.20

Biznes

Toshiba rozwija biznes NAND i OLED

środa, 30 maja 2007 14:33

Dobra koniunktura na rynku przekonała japońską firmę Toshiba Corporation o sensowności zainwestowania pieniędzy w rozwój nowych technologii związanych z wyświetlaczami OLED i pamięciami NAND Flash. Budżet inwestycyjny zostanie zwiększony o blisko 15mld dolarów w ciągu najbliższych trzech lat, z czego ok. 60% zostanie wydane na rozwój technologii półprzewodnikowych. Toshiba zwiększy również o 10mld dolarów nakłady na badania i rozwój w tym okresie.

Inwestycje w rozwój pamięci Flash typu NAND zdaniem firmy doprowadzą do 10-krotnego wzrostu pojemności oferowanych produktów do 2009 roku, kiedy to pojawią się układy o pojemności 8,5Gbita. Będą one produkowane w technologii 56nm z wykorzystaniem komórek typu multilevel, na 300-mm krzemie. Kolejne fabryki będą już wykorzystywać proces 43nm. Toshiba prognozuje, że na skutek zmian na rynku ceny pamięci Flash będą co roku spadać o połowę.

Japoński koncern inwestuje również w produkcję wyświetlaczy OLED, które rozwija założona z firmą Matsushita spółka joint venture Toshiba Matsushita Display. Inwestycje są potrzebne, aby w okolicy roku 2015 na rynku pojawiły się średnioformatowe telewizory OLED. Spółka dysponuje już prototypowym wyświetlaczem 21-calowym, który ma stać się bazową częścią pierwszego telewizora marki Panasonic w 2009 roku.

 

World News 24h

niedziela, 20 sierpnia 2017 12:01

Silicon Valley technology company ThoughtSpot has completed a $120 million funding round to fuel the start-up's new artificial intelligence endeavor. ThoughtSpot, based in Palo Alto, California, said it had raised $60 million from investors in a financing round led by venture capital firm Lightspeed Venture Partners. The investment round, completed in January but previously undisclosed, was an extension of a $60 million financing round ThoughtSpot completed a year ago and doubles the total amount raised.

więcej na: www.reuters.com

Produkty