wersja mobilna
Online: 556 Środa, 2017.05.24

Biznes

Żyroskopy MEMS dystansują sprzedaż akcelerometrów

piątek, 18 maja 2012 07:19

Rynek żyroskopów MEMS w 2011 r. był wart 655,4 mln dol., o 66% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż żyroskopów przewyższyła sprzedaż akcelerometrów i żyroskopy stały się największym segmentem urządzeń MEMS dostarczanych na rynek konsumencki i mobilny, poinformowała firma badania rynku IHS. Wzrost należy przypisać dużemu popytowi na smartfony i tablety, w szczególności produkty z logo Apple.

Według analityków wzrost notowany będzie także w kolejnych latach. W 2015 r. wartość rynku żyroskopów MEMS wyniesie 1,1 mld dol., znacznie więcej niż rynku akcelerometrów, na którym obroty wzrosną do poziomu 705 mln dol.

Rys. 1. Prognoza globalnej sprzedaży żyroskopów MEMS na rynku konsumenckim i mobilnym w mln dol. (źródło: IHS iSuppli)

W ubiegłym roku sprzedaż żyroskopów MEMS osiągnęła 41% łącznej sprzedaży wszystkich czujników ruchu w zastosowaniach konsumenckich i mobilnych, w tym akcelerometrów i elektronicznych kompasów, o całkowitej wartości 1,6 mld dol. Rok wcześniej łączna sprzedaż czujników ruchu wynosiła 1,1 mld dol., z czego na żyroskopy przypadło 24%.

Trzyosiowy żyroskop jest zazwyczaj instalowany wraz z magnetycznym kompasem i znajdują one zastosowanie w nawigacji i stabilizacji obrazu. Na rynku wartym 655 mln dol. obroty w segmencie 3-osiowym wyniosły 462 mln dol, czyli 71%. Największym odbiorcą urządzeń 3-osiowych był Apple (61%), ale w ubiegłym roku na dużą skalę zaczęli je wykorzystywać także Samsung i LG.

Marcin Tronowicz

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com