wersja mobilna
Online: 484 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Dobra sprzedaż na rynku polskim i niemieckim przyczyniła się do poprawy wyników Relpolu

piątek, 08 czerwca 2012 07:12

Zakończony pod koniec marca kwartał był pod względem osiągniętych wyników najlepszym z dotychczasowych pierwszych kwartałów działalności Relpolu, polskiego producenta przekaźników. W stosunku do analogicznego okresu w 2011 r. grupa uzyskała wyższe przychody ze sprzedaży, o 7,6 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży brutto a o 6,1 punktów procentowych poprawiła rentowność sprzedaży netto, o 88% zwiększyła zysk na działalności operacyjnej i o blisko 150% poprawiła zysk netto.

Największy udział w strukturze sprzedaży ma rynek krajowy. Udział ten wzrósł z 30% do 37%. W I kw. 2012 r. najwyższą dynamikę sprzedaży odnotowano na rynku amerykańskim, niemieckim i polskim. Spadła sprzedaż do Wielkiej Brytanii, na rynki wschodnie oraz na rynek włoski, gdzie dotychczasowy duży klient wycofał się z branży przekaźników.

Tabela. Przychody ze sprzedaży w tys. zł w poszczególnych kwartałach oraz średni poziom kursu euro.(źródło: Relpol)


Najważniejszy wpływ na wyniki grupy kapitałowej ma spółka dominująca Relpol S.A. Udział sprzedaży spółki matki w sprzedaży skonsolidowanej za I kw. 2012 r. wyniósł 90%. W przypadku wyniku netto, wynik netto Relpolu w 98% zdecydował o wyniku grupy kapitałowej.

Produkty Relpolu stosowane są w obszarach: automatyki przemysłowej i energetycznej, energoelektroniki, elektroniki przemysłowej i użytkowej, telekomunikacji, AGD i innych.

Michał Pieniążek

źródło: Relpol


 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com