wersja mobilna
Online: 864 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Apple kontra Samsung: proces o najważniejszy rynek

wtorek, 31 lipca 2012 12:42

Spór między dwoma gigantami technologicznymi może zakończyć się zakazem sprzedaży w USA i wysokimi odszkodowaniami. W poniedziałek zaczęło się kompletowanie ławy przysięgłych, która orzeknie, czy Apple i Samsung naruszają patenty konkurencji.

Apple oskarża rywala o naruszenie siedmiu patentów i oczekuje 2,5 mld dol. odszkodowania. Stawka może zostać podniesiona nawet trzykrotnie przez ławę przysięgłych. Jeśli koncern przekona ławę, to w najgorszym wypadku smartfony Galaxy i tablety Samsunga mogą zostać objęte zakazem sprzedaży w USA.

Koreański gigant natomiast oskarża Apple'a o próbę zduszenia konkurencji w celu utrzymania historycznie "przesadnych zysków". Producent Galaxy będzie próbował wykazać, że amerykański koncern może i jest innowacyjny, ale w wielu przypadkach nie jest pierwotnym wynalazcą. Mają o tym świadczyć wewnętrzne dokumenty Apple'a, gdzie firma przyznaje, że korzysta z pomysłów innych, w szczególności Sony i jego telefonu Sony Walkman.

Samsung nie podaje wysokości oczekiwanego odszkodowania. Pisze za to, że na 2,4 proc. ceny urządzeń Apple'a składają się jego patenty. Twórca iPhone'a odpowiada, że przy średniej cenie tego produktu to 14,4 dol. od sztuki.

Proces przed kalifornijskim sądem federalnym w San José to kulminacja trwającej od ponad roku prawnej walki między dwoma koncernami. Choć Apple kupuje wiele komponentów od Samsunga, to firmy od lat nie mogą porozumieć się w sprawie patentów. Wyroki w tej kwestii padają na całym świecie.

Sprawę prowadzi sędzia Lucy H. Koh, ta sama, która w czerwcu wstrzymała sprzedaż Galaxy 10.1 Tab oraz smartfona Galaxy Nexus. Samsung odwołał się od obu wyroków.

źródło: Reuters.com

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com