wersja mobilna
Online: 695 Środa, 2017.05.24

Biznes

Western Digital obejmuje prowadzenie na globalnym rynku dysków twardych

poniedziałek, 03 września 2012 07:24

Aż sześć miesięcy zajęło Western Digital odzyskanie pierwszego miejsca na światowym rynku dysków twardych, wynika z danych opublikowanych przez agencję IHS iSuppli. Po zniszczeniach spowodowanych przez zeszłoroczne powodzie w Tajlandii, amerykański koncern technologiczny miał duże problemy z utrzymaniem ciągłości dostaw i nie wytrzymał konkurencji z dotychczasowym numerem dwa - Seagate Technology.

Sytuacja odwróciła się w II kwartale bieżącego roku. Western Digital wyprodukował 71 mln dysków twardych wyprzedzając obecnego lidera, który w tym czasie dostarczył na rynek 65,9 mln sztuk tych urządzeń. Według ekspertów Seagate pozostanie na swojej pozycji również w kolejnym kwartale i dopiero IV kw. może przynieść jakieś zmiany.

Całkowita liczba dysków twardych wyprodukowanych na świecie w II kw. 2012 r. wyniosła 157 mln sztuk, o 8%. więcej niż w I kw. Western Digital dostarczył 45% z nich, Seagate 42%, a Toshiba 13%.

Globalne dostawy dysków twardych w mln sztuk w II kw. 2012 r. (źródło IHS iSuppli)
Firma Dostawy w II kw. 2012 r. Udział w II kw. 2012 r. Dostawy w I kw. 2012 r. Zmiana  kw. do . kw.
Western Digital 71,0 45% 63,8 10%
Seagate 65,9 42% 60,7 7,9%
Toshiba 20,1 13% 20,6 2,4%
Łącznie 157,0 100% 145,1 8,2%

Michał Pieniążek

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 14:03

German Chancellor Angela Merkel visited the site of a future lithium-ion battery factory in the eastern German town of Kamenz. The factory is being developed by Mercedes-Benz manufacturer Daimler, which will devote approximately $562 million to churning out batteries for electric vehicles and stationary storage. If the project seems similar to Tesla’s Nevada-based Gigafactory, you wouldn’t be alone in making that comparison. Tesla and Panasonic partnered to devote $5 billion to building a lithium-ion battery factory outside of Reno, Nevada, and the electric-car maker has said it hopes to produce 35 gigawatt-hours of auto and stationary batteries by 2018.

więcej na: arstechnica.com