wersja mobilna
Online: 851 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Bank BPH jako pierwszy w Europie wprowadza technologię biometryczną

czwartek, 20 września 2012 09:33

W dzisiejszych czasach, aby dostać się do swoich pieniędzy trzymanych na koncie, trzeba posiadać kartę płatniczą i znać do niej kod PIN albo wylegitymować się w placówce banku. Jest to czasochłonne i łatwo tu o pomyłkę. Dlatego właśnie Bank BPH wprowadził biometrie do sprawdzania tożsamości.

Rozwiązanie Hitachi Finger Vein

Biometria jest techniką rozpoznawania klienta na podstawie unikalnych cech naszych organizmów. Najbardziej znaną metodą jest skanowanie linii papilarnych. Niestety w tym wypadku łatwo "podrobić" taki podpis.

Władze BPH wybrały do tego celu metodę sprawdzania naczyń krwionośnych w naszym palcu. Sposób jest szybki i nie da się go oszukać, ponieważ do sprawdzenia autentyczności potrzebny jest żywy palec, o czym wspominał wiceprezes banku.

- To bardziej bezpieczne niż identyfikacja na podstawie linii papilarnych, które można zostawić np. na szklance - mówi Krzysztof Nowaczewski, wiceprezes Banku BPH. - Dzięki identyfikacji biometrycznej klient nie będzie musiał nosić ze sobą karty, dowodu osobistego czy innego dokumentu, by móc skorzystać z usług banku, a w przyszłości wypłacać gotówkę z bankomatu.

Taka metoda pozwoli bankowi zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, a klientom usprawnić pobieranie pieniędzy.

BPH zamierza od przyszłego roku wprowadzać bankomaty ze skanerami biometrycznymi i docelowo planuje wymienić wszystkie maszyny w to unowocześnienie. - To proces bardzo kosztowny, dlatego będzie przebiegał stopniowo - tłumaczy Nowaczewski.

- Oczekujemy, że w ciągu dwóch lat około 70% naszych klientów przejdzie na identyfikację biometryczną. Po niespełna dwóch miesiącach mamy ok. 300 takich klientów w tylko dwóch oddziałach bankowych - dodaje wiceprezes Krzysztof Nowaczewski.

źródło: forsal.pl

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com