wersja mobilna
Online: 626 Piątek, 2017.06.23

Biznes

Ceny pamięci spadają

poniedziałek, 09 lipca 2007 15:26

Instytucje zajmujące się badaniem rynku zapowiadały umocnienie pozycji firm produkujących pamięci i podniesienie zysków z ich sprzedaży. Przypuszczenia te nie sprawdzają się jednak.

Nowy raport firmy Gartner przedstawia sytuację producentów pamięci DRAM oraz NAND Flash jako trudną. Przez czternaście tygodni ceny utrzymywały się na stałym poziomie, jednakże w ostatnim tygodniu uległy obniżeniu. Najsilniej odczuli to producenci pamięci najnowszej generacji. Cena modułu DDR-2 o pojemności 512MB obniżyła się o 8,6%. Wynika to z nadmiaru towaru na rynku i strachu przed zastojem. Producenci decydują się na obniżkę cen, aby móc utrzymać sprzedaż na odpowiednim poziomie. Nie wpływa to jednak dobrze na kondycję tego sektora rynku. Średnia cena pamięci uległa obniżeniu w marcu o 6,5% w porównaniu do poprzedniego roku. Cena modułu pamięci 512Mb ustaliła się na poziomie 3,67 dol. i stanowiła 61% ceny z początku roku.

Koszt pamięci NAND Flash również uległ zmniejszeniu - podaje raport firmy Gartner. Cena pamięci 1Gb wykonanej w technologii SLC (Single-Level Cell) obniżyła się o 6%. Pamięci te charakteryzują się szybszym transferem danych i niższym poborem energii niż MLC. Moduły SLC są wyraźnie droższe niż ich odpowiedniki wyprodukowane w technologii MLC. Do sprzedaży wprowadzane są pamięci o pojemności 2Gb i stanowią silną konkurencję dla mniej pojemnych modułów. Dotychczasowa polityka cenowa, zakładająca sztywne i wysokie ceny, nie sprawdziła się. Producenci zmuszeni są obniżać ceny, aby pozbyć się zapasów modułów 1Gb, zanim rynek zostanie zdominowany przez rozwiązania o większej pojemności. Inna sytuacja panuje w obszarze technologii MLC (Multi-Level Cell). Ceny pamięci w tej technologii są stabilne, jednakże zostały one ustalone na niskim poziomie. Cały rynek pamięci NAND Flash o pojemności 1Gb zanotował obniżenie cen o 3,6%.

Jakub Borzdyński

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

czwartek, 22 czerwca 2017 19:57

It might sound discouraging, but here it goes - according to analyst Timothy Arcuri of Cowen and Company, Apple still hasn't decided what fingerprint technology will utlimately end up in the new and coming iPhone. Mind you, we're less than three months away from this year's September keynote. If the rumor is true, this means the handset is anything but finalized. Thus, its retail launch could face a significant delay of as many as two months following the announcement. Confident in his information, Arcuri has taken the new iPhone out of Cowen's 46 million sales forecast for the third quarter of 2017.

więcej na: www.phonearena.com