wersja mobilna
Online: 631 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Rok 2012 rekordowy dla rynku dysków twardych

poniedziałek, 01 października 2012 12:01

Rok po powodzi w Tajlandii globalny rynek dysków twardych odradza się i osiągnie najwyższy poziom. Wszystko dzięki zwiększonemu popytowi oraz premierze urządzeń z Windows 8. W 2012 roku sprzedasz dysków wzrośnie o 4,3% do 524 mln sztuk w porównaniu z ubiegłorocznymi 502,5 mln, poinformowało IHS iSuppli.

Przewidywana sprzedaż dysków twardych (źródło: IHS iSupply)

Rekord sprzedaży w 2012 roku nie potrwa długo. Analitycy uważają, że do 2016 roku sprzedaż wzrośnie do 575,1 mln jednostek jak pokazano na wykresie. Prognoza obejmuje wyłącznie dyski twarde zastosowane w komputerach stacjonarnych i notebooków oraz sprzęt dla serwerów i systemów pamięci masowej.

- Roczny wzrost sprzedażny HDD jest wynikiem większego popytu ze strony konsumentów i przedsiębiorstw, którzy domagali się większej ilości miejsca na dysku w celu przechowywania multimediów takich jak muzyka, filmy i inne formy mediów. Pobieranie materiałów z sieci stało się bardzo łatwe i niedrogie, dlatego właśnie ludzie szukają dodatkowego miejsca na trzymanie danych. Tymczasem przemysł HDD całkowicie otrząsną się ze szkód jakie wyrządziła zeszłoroczna powódź i jest gotowy sprostać tak wielkiemu popytowi - powiedział Fang Zhang, analityk IHS

Innym ważnym czynnikiem wzrostu dla branży HDD będzie nowy system operacyjny Windows 8 ma zostać uruchomiona w październiku, a wraz z nim nowe super wydajne ultrabooki.

źródło: IHS iSuppli

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com