wersja mobilna
Online: 1436 Środa, 2017.04.26

Biznes

Giełdowa przewaga Google nad Microsoftem

środa, 03 października 2012 07:42

Rynkowa kapitalizacja Google przewyższyła wartość Microsoftu. Może być to potwierdzeniem procesu zmniejszania zapotrzebowania na oprogramowanie dla komputerów klasy desktop w wyniku rozwoju technologii sieciowych. Firma Google osiągnęła na nowojorskiej giełdzie wartość niemal 250 mld dolarów. Wyższą ma tylko Apple.

Giełdowa przewaga Google nad Microsoftem stała się faktem. Jak poinformował serwis informacyjny Bloomberg wartość akcji Google wzrosła 1 października 2012 r. o 1% do poziomu 761,78 dolarów co dało rynkową kapitalizację w wysokości 249,9 mld dolarów. Z kolei akcje Microsoftu zostały przecenione o niemal 1% do poziomu 29,49 dolarów. Kapitalizacja firmy wyniosła przy tym 247,2 mld dolarów.

Jedynie firma Apple jest wyceniana wyżej - aż na 618,1 mld dolarów. Spółka Apple wyprzedziła Microsoft w 2012 r. dzięki sprzedaży iPhone'ów i iPadów. Produkty te pomogły zapoczątkować nową erę urządzeń, które są mniej zależne od komputerów.

Google kontroluje 66% amerykańskiego rynku wyszukiwania. Jest na dobrej drodze do wypchnięcia w Stanach Zjednoczonych Facebooka z pozycji największego rynku zbytu dla reklam graficznych. W USA Google jest również numerem 1 w reklamach na telefony komórkowe.

Sprzedaż oprogramowania Microsoftu spadła gdy konsumenci zaczęli wybierać tablety w miejsce tańszych laptopów. Wkrótce zostanie wprowadzona następna wersja systemu Windows, która jest zaprojektowana dla dotykowych ekranów tabletów. Będzie to pierwszy krok firmy Microsoft w sprzęcie tego rodzaju. Własny tablet - Nexus 7 - wprowadziła też firma Google.

Według danych Bloomberga Microsoft osiągnął w lipcu 2000 r. kapitalizację rynkową o wartości 430 mld dolarów. Podczas kryzysu gospodarczego w marcu 2009 r. wartość Microsoftu spadła do 135 mld dolarów.

źródło: bloomberg.com

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 25 kwietnia 2017 19:59

Ericsson AB fell to a hefty net loss in the first quarter after booking provisions, write-downs and restructuring costs of 13.4 billion Swedish kronor, but said a more focused business strategy should see the company significantly improve its profitability next year. The supplier of wireless-communications gear reported a net loss for the three months ended March 31 of 10.9 billion kronor compared with a profit of 2.1 billion kronor a year earlier, missing analysts' expectations for a loss of 8.29 billion kronor, according to a FactSet poll. Revenue was down 11% at 46.4 billion kronor from 52.2 billion kronor.

więcej na: www.marketwatch.com