wersja mobilna
Online: 764 Poniedziałek, 2017.06.26

Biznes

Nadprodukcja monitorów LCD

poniedziałek, 23 lipca 2007 17:03

Walka o dominację na rynku cienkich paneli wyświetlających zdaje się przesuwać w kierunku Tajwanu.Mimo że koreańskie koncerny Samsung i LG-Philips są dwoma największymi na świecie wytwórcami, to fuzja tajwańskiego AU Optronics i Quanta Display utworzyła potencjalnie największego światowego producenta pod względem udziału w rynku.

Nowy AUO po sfinalizowaniu połączenia ma około 20% udziału w rynku, nieznacznie przewyższając dotychczasowego lidera – firmę Samsung, która również zajmuje około 20% rynku. Przedstawiciele firmy DisplayBank twierdzą, że marginesy operacyjne AUO w przeciągu ostatniego roku przerosły marginesy Samsunga z powodu znacznych oszczędności w kosztach ogólnych i materiałowych. Tajwańskie produkty z górnej półki stają się bardziej konkurencyjne niż ich koreańskie odpowiedniki.

 

Analitycy uważają, że zmiany na rynku ujawniają przegrzanie przemysłu monitorów, który gorączkowo podwyższa wydajność chcąc zwiększyć popyt, doprowadzając tym samym do nadmiernej podaży.

Przedstawiciele iSuppli twierdzą, że wszyscy zwiększają wydajność produkcji, a cena monitorów w pewnych obszarach zaczyna osiągać poziom poniżej kosztów. Konsolidacja AUO/Quanta przyniosła pewną stabilizację cen. Prognozują także, że należy spodziewać się kolejnych fuzji na rynku LCD. (AC)

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 26 czerwca 2017 13:58

A drop in orders from BlackBerry's enterprise customers contributed to lower than expected sales in the company's software and services business. The Waterloo, Ontario-based company received 3,000 orders from enterprise customers in the first quarter, below the 3,500 orders received in the previous quarter. As for the numbers, BlackBerry reported a Q1 profit of $671 million, or $1.23 a share, on revenue of $235 million, down from $400 million a year ago. Non-GAAP earnings were two cents per share. Wall Street was looking for BlackBerry to post a loss of two cents per share on revenue of $265 million.

więcej na: www.zdnet.com