wersja mobilna
Online: 854 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Nadprodukcja monitorów LCD

poniedziałek, 23 lipca 2007 17:03

Walka o dominację na rynku cienkich paneli wyświetlających zdaje się przesuwać w kierunku Tajwanu.Mimo że koreańskie koncerny Samsung i LG-Philips są dwoma największymi na świecie wytwórcami, to fuzja tajwańskiego AU Optronics i Quanta Display utworzyła potencjalnie największego światowego producenta pod względem udziału w rynku.

Nowy AUO po sfinalizowaniu połączenia ma około 20% udziału w rynku, nieznacznie przewyższając dotychczasowego lidera – firmę Samsung, która również zajmuje około 20% rynku. Przedstawiciele firmy DisplayBank twierdzą, że marginesy operacyjne AUO w przeciągu ostatniego roku przerosły marginesy Samsunga z powodu znacznych oszczędności w kosztach ogólnych i materiałowych. Tajwańskie produkty z górnej półki stają się bardziej konkurencyjne niż ich koreańskie odpowiedniki.

 

Analitycy uważają, że zmiany na rynku ujawniają przegrzanie przemysłu monitorów, który gorączkowo podwyższa wydajność chcąc zwiększyć popyt, doprowadzając tym samym do nadmiernej podaży.

Przedstawiciele iSuppli twierdzą, że wszyscy zwiększają wydajność produkcji, a cena monitorów w pewnych obszarach zaczyna osiągać poziom poniżej kosztów. Konsolidacja AUO/Quanta przyniosła pewną stabilizację cen. Prognozują także, że należy spodziewać się kolejnych fuzji na rynku LCD. (AC)

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com