wersja mobilna
Online: 626 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Smartfony Samsung Galaxy przynoszą rekordowe zyski

poniedziałek, 08 października 2012 07:45

Dzięki dużej sprzedaży, Samsung Electronics prognozuje osiągnięcie w trzecim kwartale 2012 r. zysku w wysokości 7,3 mld dolarów. To wynik prawie dwukrotnie lepszy w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Producent oczekuje rekordowego zysku rocznego na poziomie 25 mld dolarów.

Analitycy prognozują, że zysk firmy spadać może dopiero w drugim kwartale 2013 r. Tak wynika ze zmniejszającej się sprzedaży komputerów i słabej kondycji gospodarki światowej, redukującej popyt na chipy i produkty elektroniczne. Ceny pamięci DRAM kształtują się na poziomie niższym niż koszty produkcji. Bez znaczących cięć produkcyjnych wzrost cen może być w krótkim czasie trudny do uzyskania.

W 2013 r. Samsung ma zmniejszyć produkcję chipów. Może być to zła wiadomość dla producentów urządzeń półprzewodnikowych, takich jak ASML. Kwon Oh-hyun, który objął w czerwcu fotel prezesa firmy Samsung, powiedział we wrześniu, że grupa ma jeszcze do sfinalizowania plany inwestycyjne.

Obecne, znakomite wyniki finansowe Samsunga mogą zostać uszczuplone. 24 sierpnia 2012 r. amerykański sąd wydał wyrok w sprawie kopiowania przez Koreańczyków rozwiązań stosowanych w iPhonie firmy Apple. Kalifornijskiej firmie przyznano ponad 1 mld dolarów odszkodowania od koreańskiego potentata. Samsung złożył odwołanie od wyroku. W sprawie naruszenia patentów firmy Apple nie ma zatem jeszcze ostatecznego rozstrzygnięcia.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com