wersja mobilna
Online: 534 Niedziela, 2017.04.30

Biznes

Nowe algorytmy zrewolucjonizują akumulatory litowo-jonowe

poniedziałek, 08 października 2012 10:30

Inżynierowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego opracowali zaawansowane algorytmy umożliwiające bardziej efektywną pracę akumulatorów litowo-jonowych. Potencjalnie redukuje to ich koszty o 25% i pozwala ładować baterie dwa razy szybciej niż jest to możliwe obecnie.

Na rozwój zaawansowanych algorytmów estymacyjnych agencja badawcza działająca w ramach Departamentu Energii (ARPA-E) przeznaczyła kwotę 9,6 mln dolarów. Grupa badawcza profesora Miroslava Krstica i adjunkta Scotta Moury otrzymała dotację w wysokości 460 tys. dolarów. Oprócz uniwersyteckich naukowców ze środków udostępnianych przez ARPA-E korzysta dostawca produktów samochodowych - firma Bosch oraz producent baterii - Cobasys.

Uzyskany grant pozwoli naukowcom na udoskonalanie algorytmów i testowanie ich na rzeczywistych akumulatorach przy użyciu stanowisk kontrolnych opracowanych przez firmy Bosch i Cobasys. Dzięki informacjom o rozkładzie ładunku w baterii oraz określeniu stanu jej funkcjonalności inżynierowie będą mogli znaleźć optymalne wartości ładowania i rozładowania baterii.

Podczas sprawdzania nowych algorytmów na bateriach pojazdów elektrycznych i porównywania ich z produktami korzystającymi ze standardowych technologii, opracowana zostanie strategia ładowania i użytkowania akumulatorów, zmierzająca do maksymalnego wykorzystywania ich potencjału.

- Prowadzone badania niosą obietnicę, że dzięki zaawansowanym algorytmom estymacji, które oparte są na modelach matematycznych, baterie będą ładowane szybciej i będą mogły zasilać mocniejsze silniki elektryczne - mówił Miroslav Krstic. - Ta technologia wejdzie do produktów, które ludzie faktycznie wykorzystują - dodał Scott Moura.

Krstic i Moura stosują unikalne podejście do zwiększania skuteczności i efektywności działania akumulatorów litowo-jonowych. Zamiast monitorowania napięcia i prądu zaprojektowali zaawansowane algorytmy kontrolne, dzięki którym można ocenić co fizycznie dzieje się w litowo-jonowej baterii.

źródło: eurekalert.org

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com