wersja mobilna
Online: 684 Poniedziałek, 2016.12.05

Biznes

Mimo niestabilnego rynku w Europie Mouser odnotował wzrost obrotów

poniedziałek, 15 października 2012 11:40

Mouser Electronics, katalogowy dystrybutor podzespołów elektronicznych, odnotował w ostatnich kwartałach wymierny wzrost sprzedaży w dziewięciu krajach europejskich. Mimo spowolnienia gospodarczego i nienajlepszej kondycji wielu firm, silny i trwały wzrost Mouser zdołał osiągnąć na rynkach w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Francji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Szwecji i Włoszech.

Według przedstawicieli amerykańskiego dystrybutora w 2012 r. jego łączna sprzedaż w Europie wzrosła o 20%. Obroty Mouser Electronics rosły w największym stopniu we Francji - o 24%, w Hiszpanii o 27%, w Niemczech o 16% i w Krajach Beneluksu o 58%. Również w latach 2010-2011 firma rozwijała działalność zwiększając obroty o 43%. Rozwój działalności Mousera następuje głównie dzięki działaniom podejmowanym przez Internet, gdzie firma prowadzi blisko 50% sprzedaży.

Tymczasem, w ocenie organizacji branżowej DMASS skupiającej przedstawicieli 80 do 85% europejskiego rynku dystrybucji półprzewodników, koniunktura gospodarcza jest obecnie słaba. Pogłębia ją ogólna sytuacja niepewności w europejskiej gospodarce. Choć druga połowa roku będzie lepsza niż pierwsza, cały rok 2012 skończy się na niewielkim minusie - pod warunkiem, że nie wystąpią dodatkowe trudności makroekonomiczne.

W podziale na kraje i grupy krajów analiza DMASS wskazuje, iż w II kwartale nastąpił spadek  obrotów w Europie Zachodniej, niewielki wzrost w Europie Wschodniej i wyraźny wzrost obrotów w Rumunii, Izraelu i Rosji. Największe rynki europejskie kurczyły się, w Niemczech o 21,9% do 472 mln euro, we Włoszech o 24,3% do 139 mln euro, w Wielkiej Brytanii o 10,3% do 124 mln euro oraz we Francji o 9,8% do 110 mln euro.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

poniedziałek, 05 grudnia 2016 12:05

Seeing demand for NAND flash storage rising and memory makers accelerating their development of 3D NAND flash products, Intel is planning to begin mass producing new 3D NAND flash products in 2017 to compete for datacenter, professional, consumer and embedded markets, which may pose a challenge for existing players including Samsung Electronics, SK Hynix, Toshiba and China-based players, according to sources from the upstream supply chain.

więcej na: www.digitimes.com