wersja mobilna
Online: 869 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Texas Instruments zlikwiduje 1700 miejsc pracy by zredukować koszty biznesowe sektora technologii bezprzewodowych

piątek, 16 listopada 2012 07:45

Zgodnie z wcześniej przedstawionymi planami strategicznymi firma Texas Instruments ogłosiła, że będzie zmniejszać koszty sektora bezprzewodowego i koncentrować swoją działalność rynkach o większym potencjale wzrostowym, jak na przykład obszar systemów wbudowanych. Decyzja ta oznacza zwolnienie około 1700 pracowników zatrudnionych w oddziałach TI na całym świecie.

Texas Instruments skieruje produkcję procesorów OMAP oraz bezprzewodowych rozwiązań komunikacyjnych ku aplikacjom wbudowanym o długim cyklu życia. Firma nie będzie kładła nacisku na rynek telefonii komórkowej, gdzie znaczący klienci coraz bardziej rozwijają swoje własne chipy. Takie posunięcie pozwoli zaangażować mniejsze zasoby i realizować mniejsze inwestycje.

- Mamy wielką szansę, by zmienić ukształtowanie naszego procesora OMAP i linii produktów dla łączności bezprzewodowej oraz skupić się na rynkach systemów wbudowanych. Aktualnie wzmagamy nasze wysiłki w zakresie rozbudowywania nowych zastosowań dla aplikacji wbudowanych i pozyskiwania szerokiego kręgu klientów - powiedział Greg Delagi, wiceprezes działu Embedded Processing. - Redukcji miejsc pracy dokonujemy z ciężkim sercem. Będziemy blisko współpracować ze wszystkimi pracownikami, których te zmiany dotyczą, aby zapewnić wsparcie w sprawach rekompensat, niezbędnych świadczeń i podczas poszukiwania pracy.

W wyniku swoich działań firma spodziewa się zaoszczędzenia około 450 mln dolarów do końca 2013 r. Koszt likwidacji miejsc pracy wyniesie około 325 mln dolarów, z czego większość zostanie rozliczona w bieżącym kwartale. Opublikowane przez Texas Instruments prognozy dotyczące czwartego kwartału 2012 r. nie uwzględniają powyższych kosztów restrukturyzacyjnych.

źródło: Texas Instruments

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com