wersja mobilna
Online: 892 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Należąca do japońskiego koncernu Sumika zredukuje zatrudnienie

wtorek, 20 listopada 2012 11:00

Według docierających do mediów informacji, zlokalizowana w strefie ekonomicznej w podtoruńskim Ostaszewie spółka Sumika Electronic Materials Poland planuje w najbliższym czasie przeprowadzenie grupowych zwolnień. Na razie nie można uzyskać oficjalnych informacji co do liczby zwalnianych osób oraz czasu trwania całej procedury.

Sumika zatrudnia obecnie 185 pracowników. Proces redukcji załogi potrwa prawdopodobnie do końca marca 2013 r. Japoński koncern chemiczny Sumitomo Chemical uzasadnia swoją decyzję postępującym kryzysem w branży elektronicznej.

Sumika rozpoczęła działalność w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, na terenie Crystal Parku, w grudniu 2007 r. Kilka lat temu w Sumice pracowało około 500 osób.Kłopoty zakładu miały się rozpocząć dwa lata temu. Z informacji od dyrektora Klaudiusza Ostrowskiego wynika, że mimo redukcji zatrudnienia fabryka ma w dalszym ciągu funkcjonować.

Do koncernu chemicznego Sumitomo Chemical należy także spółka Sumika Ceramic Poland. W zlokalizowanej we Wrocławiu podstrefie wałbrzyskiej strefy ekonomicznej ma produkować filtry cząstek stałych do silników Diesla. Zakład podobno już pozyskał część kadry zarządzającej z Ostaszewa. Ponieważ w 2014 r. ma nastąpić zaostrzenie przepisów dotyczących emisji spalin, filtry do silników stanowią potencjalnie dochodowy produkt przyszłości.

Na trudności Sumiki bardzo duży wpływ mają rekordowe straty firmy Sharp. To głównie dla tego producenta telewizorów, zlokalizowanego w tym samym obszarze pod Toruniem, Sumika produkuje podzespoły. Dostarczała też komponenty dla LG i Samsunga. W Ostaszewie działa również kolejny japoński producent - firma Orion - która ogłosiła niedawno rozpoczęcie procesu zwalniania 177 osób.

źródło: toruń.gazeta.pl
zdjęcie: quadrum

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com