wersja mobilna
Online: 684 Wtorek, 2017.10.24

Biznes

Semicon wytwarza szablony niklowe do SMT

poniedziałek, 03 grudnia 2012 07:45

Firma Semicon produkuje szablony niklowe wycinane laserowo oraz szablony elektroformowane, otrzymywane metodą elektrochemicznego osadzania niklu. Charakteryzują się one bardzo dużą twardością oraz lepszym uwalnianiem pasty lutowniczej z otworów w szablonie SMT. Technologia elektroformowania niklu umożliwia również produkcję szablonów o stopniowanej grubości.

Szablony do SMT są wytwarzane za pomocą urządzenia do cięcia laserowego nowej generacji G6060 firmy LPKF z ruchomą głowicą światłowodowego lasera impulsowego YAG. Starsze generacje urządzeń LPKF posiadają nieruchomy Laser YAG pompowany lampami ksenonowymi i ruchomy suport z wycinanym szablonem. Światłowodowy laser YAG umożliwia skupienie plamki laserowej do 20 μm. Układ mechaniczny przesuwu głowicy laserowej zapewnia dokładność i powtarzalność na poziomie ±2μm.

Lepsze skupienie wiązki lasera impulsowego i nowy układ napędu X-Y zapewnia dużą powtarzalność i dokładność cięcia. Urządzenie LPKF G6060 umożliwia cięcie otworów wg nowego algorytmu drogi wiązki laserowej, zapewniając ciągłość linii cięcia i brak trójkątnego "zadziora" w każdym otworze, charakterystycznego dla szablonów ciętych na maszynach starszej generacji. Urządzenie wyposażone jest w linię zasilaną sprężonym tlenem, co umożliwia cięcie grubych folii stalowych do 600 μm.

 

World News 24h

poniedziałek, 23 października 2017 20:03

Leti is about to kick off a new European Horizon 2020 project called ModulED to develop innovative electric drivetrains for electric vehicles. Coordinated by Leti, the three-year, €7.2 million project includes the companies BRUSA Elektronik AG, Punch Powertrain NV, ZG GmbH, Siemens, Efficient Innovation; universities RTWH Aachen University, Chalmers University and Eindhoven University of Technology, and Leti’s sister institute, Liten. The project leverages Leti’s expertise in wide-bandgap semiconductors and Liten’s knowhow in magnetic materials and simulation. It brings together 10 European research institutes and key members of the automotive-industry value chain and universities.

więcej na: www.electronicsweekly.com