wersja mobilna
Online: 669 Wtorek, 2017.10.24

Biznes

Nowy procesor Haswell Intela zapewni dłuższą żywotność baterii i lepszą grafikę

środa, 02 stycznia 2013 07:48

Haswell to nazwa nowej architektury procesorów Intela wytwarzanych w technologii 22nm z tranzystorami 3-D tri-gate, która może zastąpić układy CPU Atom. Wśród najważniejszych zalet tego procesora następnej generacji Intel wymienia dłuższy czas pracy baterii w porównaniu do poprzedników oraz dopracowaną grafikę.

Dwu- i czterordzeniowe wersje układów Haswell pojawią się na rynku w kwietniu 2013 r., mówił David Perlmutter, szef działu architektury Intela, podczas konferencji firmy w San Francisco we wrześniu. Procesory przeznaczone będą na różne rynki urządzeń, od bezwentylatorowych tabletów po wydajne serwery.

W wersji prototypowej nowe układy pracują przy poborze mocy niższym niż 8W. Dzięki nowym rozwiązaniom w zakresie zarządzania zasilaniem tryb pracy o obniżonym poborze mocy (idle) umożliwia mniejsze zużycie prądu o kolejne 20% - procesor przechodzi w tryb idle zawsze, kiedy jest w niewielkim stopniu obciążony pracą.

Do obróbki grafiki nowy procesor Haswell Intela wyposażono w układ graficzny GT3 o wydajności dwukrotnie wyższej od GPU zintegrowanego z obecnie sprzedawanymi procesorami Ivy Bridge. Procesor Haswell sprawnie obsłuży więc zaawansowane aplikacje graficzne w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli.

Marcin Tronowicz

 

World News 24h

poniedziałek, 23 października 2017 20:03

Leti is about to kick off a new European Horizon 2020 project called ModulED to develop innovative electric drivetrains for electric vehicles. Coordinated by Leti, the three-year, €7.2 million project includes the companies BRUSA Elektronik AG, Punch Powertrain NV, ZG GmbH, Siemens, Efficient Innovation; universities RTWH Aachen University, Chalmers University and Eindhoven University of Technology, and Leti’s sister institute, Liten. The project leverages Leti’s expertise in wide-bandgap semiconductors and Liten’s knowhow in magnetic materials and simulation. It brings together 10 European research institutes and key members of the automotive-industry value chain and universities.

więcej na: www.electronicsweekly.com