wersja mobilna
Online: 631 Środa, 2017.05.24

Biznes

Sharp rezygnuje z działania w ramach SSE

wtorek, 22 stycznia 2013 07:44

Zlokalizowana w Crystal Parku w Ostaszewie fabryka telewizorów Sharp otrzymała od Ministerstwa Gospodarki zgodę na wygaszenie pozwolenia da działalność w leżącej koło Torunia podstrefie Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (PSSE). Firma Sharp Manufacturing Polska uzyskała swoje pozwolenie w 2006 r. Według pierwotnych deklaracji ostaszewski zakład miał do końca 2013 r. osiągnąć zatrudnienie na poziomie 3 tys. osób.

Jak poinformował dyrektor zakładu Witalis Korecki, Sharp chce zrezygnować z przywilejów jakie daje inwestowanie w strefie ekonomicznej, jednak nie zamierza likwidować zakładu w Ostaszewie. Obecnie od dłuższego czasu spada liczba zamówień i w fabryce pracuje nieco ponad tysiąc osób. Co miesiąc likwidowane jest około 20-30 etatów. Takie zwolnienia formalnie nie są uznawane za grupowe.

Zatrudnienie mniejsze od początkowo deklarowanego jest naruszeniem warunków pozwolenia na działanie w SSE i uzyskanego zwolnienia podatkowego. Ponieważ nie ma jednoznacznego przepisu o konsekwencjach wygaszania zezwolenia, nie wiadomo czy Sharp będzie musiał zwrócić niezapłacone podatki.

Działające w Ostaszewie inne fabryki z branży elektronicznej systematycznie zmniejszają produkcję. W dużej mierze jest to rezultatem oparcia swojej działalności na współpracy z Sharpem. Niemal całkowitej redukcji załóg dokonały firmy Sumika i Orion Electric. Jednak jak dotychczas żadna z firm nie zapowiedziała zakończenia działalności w Crystal Parku.

źródło: PAP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

środa, 24 maja 2017 15:55

Chinese telecoms giant Huawei plans a global expansion into computers, it said on Tuesday, posing a fresh challenge to established PC players in a market that has suffered two years of falling sales volumes and pressure on margins. At a news conference in Berlin, the Shenzhen-based company introduced its first line-up of three personal computer models, including a 15.6-inch screen notebook, a 2-in-1 tablet and notebook hybrid and an ultra slim, metallic 13-inch notebook. Initially, Huawei plans to target the premium-priced consumer market, competing with Lenovo, HP and Dell, which together sell more than 50 percent of all PCs.

więcej na: www.reuters.com