wersja mobilna
Online: 537 Wtorek, 2017.10.24

Biznes

Verbatim stawia na technologię LED

piątek, 01 marca 2013 07:48

Podążając za rozwojem sektora LED na świecie, Verbatim wprowadza kolejne lampy oparte na tej technologii. Tym samym producent urządzeń służących do przechowywania danych, konsekwentnie zmienia kierunek rozwoju. Do 2015 r. przychody ze sprzedaży produktów LED mają stać się najważniejszą pozycją w przychodach firmy. Pierwsze tego typu produkty oznaczone logotypem Verbatim weszły na rynek we wrześniu 2010 r.

Zakończony w ubiegłym roku etap wycofywania z rynku klasycznych żarówek spowoduje, że popyt na lampy LED radykalnie wzrośnie. W 2012 r. lampy LED miały 15-procentowy udział w europejskim rynku oświetlenia, co przekładało się na 2,3 mld euro. Nowy raport McKinsey przewiduje, że do 2020 r. 60% wszystkich lamp i 62% opraw w domach prywatnych będzie bazować na technologii LED, co oznacza rynek wart 8,4 mld euro. Cały rynek LED w Europie do 2020 r. ma osiągnąć wartość 17 mld dolarów.

Dzięki nowej technologii fosforów i diod LED opracowanej przez Mitsubishi Chemical, firma Verbatim, będąca jej spółką zależną, przedstawi wkrótce nowe rozwiązania w sektorze oświetlenia. W oparciu o technologię VxRGB™ Verbatim planuje wprowadzić do sprzedaży nową serię lamp MR16. Ponadto koncern Mitsubishi Chemicals nawiązał współpracę z firmą Seoul Semiconductor, aby wykorzystać jej technologię niepolarnych diod LED z azotku galu, które mogą zapewnić nawet pięciokrotnie większą jasność niż konwencjonalne diody LED.

Z kolei technologia Mitsubishi VELVE™ zapewnia pierwsze na świecie komercyjnie dostępne rozwiązanie OLED, emitujące nieoślepiające światło bez migotania i nadmiernego wytwarzania ciepła, z możliwością przyciemniania i regulacji kolorów. Wiele konkurencyjnych modułów OLED świeci jedynie na biało.

źródło: Verbatim

 

World News 24h

wtorek, 24 października 2017 07:57

A joint-venture server company established three years ago by Hewlett Packard Enterprise and Foxconn Group has reportedly been quietly dissolved recently due to the JV's failure to generate expected synergies, and whether the dissolution will prompt Foxconn to venture into the white-box server market is seen as a major potential variable for the market, according to industry sources. In 2014, HPE, a spin-off of HP and a globally leading server brand, collaborated with Foxconn, the world's top server motherboard supplier, to set up a joint-venture company dedicated to producing cloud servers, sending shockwaves through the global server sector.

więcej na: www.digitimes.com