wersja mobilna
Online: 489 Wtorek, 2017.06.27

Biznes

Toshiba rozwija procesory do rozpoznawania obrazów dla kierowców

środa, 17 kwietnia 2013 07:44

Amerykański oddział komponentów elektronicznych Toshiby (TAEC) poinformował o dodaniu układu Visconti 3 do serii procesorów rozpoznawania obrazu przeznaczonych szczególnie do zastosowań w motoryzacji. Układy z serii Visconti sterują pracą systemów kamer stosowanych w zaawansowanym wspomaganiu kierowcy (ADAS). Według Toshiby Visconti w dzień i w nocy rozpoznaje w czasie rzeczywistym pasy ruchu, samochody, światła i znaki drogowe, pieszych, następnie przetwarza dane graficzne z kilku kamer klatka po klatce i wyświetla otrzymany obraz na ekranie LCD.

Visconti 3 zawiera rdzeń ARM Cortex-A9 MPCore, mający usprawnić komunikację z innymi układami samochodu, w tym z nawigacją, smartfonem, wspomaganiem kierowcy, czy w ramach chmury. W układ CPU A9 wbudowana jest jednostka do obliczeń zmiennoprzecinkowych pojedynczej i podwójnej precyzji, której zadaniem jest poprawa wydajności przetwarzania obrazu poprzez analizę w czasie rzeczywistym ogromnej ilości danych płynących ze źródeł wideo. Dostawy wersji testowych układów Visconti 3, TMPV7528XBG, Toshiby miały się rozpocząć w kwietniu bieżącego roku.

Robert Magdziak

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

wtorek, 27 czerwca 2017 11:51

With virtually every major car manufacturer dumping R&D money into the field, it looks like autonomous vehicles are going to be a thing whether we want them to or not. Early Tuesday morning NVIDIA and Volvo announced that they are redoubling their self-driving system efforts by teaming with a number of other companies to develop and distribute a proprietary autonomous AI platform by the start of the next decade. First off, Volvo has gone in halfsies with Autoliv to create a new software development subsidiary called Zenuity.

więcej na: www.engadget.com