wersja mobilna
Online: 663 Poniedziałek, 2017.05.29

Biznes

Łaziki marsjańskie z Polski wystartują w zawodach University Rover Challenge

piątek, 17 maja 2013 07:49

Na przełomie maja i czerwca 2013 r. łaziki marsjańskie z Polski wezmą udział w prestiżowych zawodach University Rover Challenge na pustyni w stanie Utah, w warunkach zbliżonych do marsjańskich. Polskę będą reprezentowały trzy zespoły studentów. SKNL Rover Team z Politechniki Rzeszowskiej jest autorem łazika Legendary Rover, na Politechnice Wrocławskiej powstał pojazd Scorpio III, a Politechnika Białostocka wystawia, mogący rozwijać prędkość 20 km/h, łazik Hyperion.

Polski łazik marsjański Hyperion - fot. Artur Reszko PAPW tym roku do udziału w zawodach zgłosiło się 14 drużyn z USA, Kanady, Polski i Indii. - Zespoły będą startowały w pięciu konkurencjach, m.in. przejazd łazika w terenie, pobieranie próbek, obsługa panelu inżynierskiego i pomoc astronaucie - opowiadał na konferencji prasowej w Centrum Nauki Kopernik Robert Lubański z Mars Society Polska.

W konkursie University Rover Challenge Polacy startują już kolejny raz. W 2010 r. 3. miejsce zajął łazik Magma - wspólne dzieło studentów z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Politechniki Białostockiej. Na zawodach rok później studenci białostockiej uczelni okazali się najlepsi dzięki maszynie Magma 2. Inżynierowie z Wrocławia zajęli wówczas 4., a z Torunia - 6. miejsce.

źródło: naukawpolsce.pap.pl
zdjęcia: Artur Reszko - PAP

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

poniedziałek, 29 maja 2017 07:53

AMOLED panels, due to superiority in color saturation, thinness and power consumption over TFT-LCD panels, have seen increasing adopted for smartphones and will eventually become mainstream smartphone, as well as a dominate solution for VR head-mounted devices, according to Digitimes Resaerch. Global AMOLED shipments are forecast to increase from 370 million units in 2016 to 452 million in 2017 and 1.127 billion in 2021, with the corresponding penetration of smartphones to rise from 24.3% to 27.6% and 53.0%, Digitimes Research indicated.

więcej na: www.digitimes.com