wersja mobilna
Online: 448 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Czy zakończy się zła passa firmy Sony?

środa, 29 maja 2013 11:24

Niedawno akcje firmy Sony podrożały do najwyższego poziomu od dwóch lat. Było to konsekwencją krążących plotek na temat możliwości podziału firmy i odłączenia zyskownej spółki Sony Entertainment, która zajmuje się m.in. dystrybucją filmów i seriali telewizyjnych, od przynoszącego straty działu wytwarzającego elektronikę użytkową. Taką ewentualność rozważa amerykański fundusz hedgingowy Third Point. Jest on w posiadaniu ponad 6% akcji korporacji Sony, czyli stał się jednym z największych akcjonariuszy japońskiej firmy.

W zeszłym tygodniu w komunikacie opublikowanym na anglojęzycznej wersji serwisu Nikkei firma poinformowała, że skłania się ku akceptacji pomysłu. Z kolei inna informacja mówiła jedynie o rozpatrywaniu propozycji. Po tych doniesieniach akcje Sony podrożały na giełdzie w Tokio aż o 8%, do poziomu około 2160 jenów za sztukę - od początku 2013 r. zyskały już ponad 100%. Jednak podczas spotkania z inwestorami w centrali Sony nie doszło do rozstrzygnięć.

W bieżącym roku obrotowym Japończycy prognozują, że zysk firmy wzrośnie o 16%. Mimo to Sony cały czas przegrywa z Samsungiem i LG na rynku smartfonów i telewizorów.

źródło: wyborcza.biz

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com