wersja mobilna
Online: 517 Sobota, 2016.10.01

Biznes

Bosch i STM na pierwszym miejscu wśród dostawców elementów MEMS

czwartek, 13 czerwca 2013 07:44

Po raz pierwszy w historii nie wyłoniono zdecydowanego zwycięzcy spośród dostawców systemów mikromechanicznych działających na globalnym rynku w 2012 r. Według raportu MEMS Competitive Analysis firmy analitycznej IHS, niemiecki Bosch i francusko-włoski STMicroelectronics zakończyły ubiegły rok osiągając jednakowe przychody w zakresie elementów MEMS w wysokości 793 mln dolarów. Przy kwartalnej konwersji przychodów z euro do dolara obie firmy nie stosowały tych samych kursów walutowych, a i tak różnica między poziomem ich przychodów była mniejsza niż 1%.

Bosch, który był numerem 3 w 2011 r., osiągnął w zeszłym roku 8% wzrost przychodów z MEMS, w tym prawie 5% z działalności w branży motoryzacyjnej. Dostawy dla motoryzacji przyniosły 82% procent ogólnych przychodów firmy Bosch wypracowanych dzięki systemom mikromechanicznym. Obecnie Bosch jest niekwestionowanym liderem wśród dostawców samochodowych MEMS z 27-procentowym udziałem w rynku. Firma posiada również rosnące udziały w zakresie konsumenckich i mobilnych elementów MEMS. Ich sprzedaż wzrosła o 17% w ciągu roku dzięki gwałtownemu wzrostowi sprzedaży czujników ciśnienia w telefonach. Skompensowało to nieco niższe przychody ze sprzedaży akcelerometrów i mikrofonów.

STMicroelectronics był w 2011 r. na pozycji 4. W czasie gdy Bosch dominuje w motoryzacji, STM prowadzi w branży konsumenckiej i telefonów komórkowych - jego dostawy MEMS obejmują tu 32% rynku. STM odnotowuje również postępy w branży samochodowej uzyskując sprzedaż w wysokości 15 mln dolarów w 2012 r. w porównaniu do 10 mln dolarów rok wcześniej.

źródło: isuppli.com

 

Firmy w artykule

World News 24h

sobota, 01 października 2016 10:12

There have been bigger things printed, but few will be as tough as an excavator cab printed in carbon fibre. A student engineering team from the University of Illinois at Urbana-Champaign won a design competition for the cab, and was on-hand to watched it being printed using carbon fibre-reinforced ABS (acrylonitrile butadiene styrene).

więcej na: electronicsweekly.com