wersja mobilna
Online: 484 Wtorek, 2017.10.24

Biznes

Europejski rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych uniezależnia się od wsparcia rządowego

wtorek, 25 czerwca 2013 11:11

Według najnowszego raportu Frost & Sullivan pt. "Strategiczna analiza technologii i rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie" prognozowany jest wzrost liczby punktów ładowania z 7250 w 2012 roku do ponad 3,1 miliona w roku 2019. Liderami rynku będą najprawdopodobniej Francja, Niemcy, Norwegia i Wielka Brytania ze względu na dużą liczbę użytkowników samochodów elektrycznych w tych krajach. Zapewnienie szerokiego dostępu do stanowisk ładowania sprawi, że relatywnie mały zasięg pojazdów o napędzie elektrycznym przestanie być problemem.

Rynek samochodów elektrycznych jest w trakcie znaczących zmian. Obecnie najważniejsza jest rozbudowa infrastruktury ładowania, która musi nadążyć za szybko rozwijającym się sektorem Electric Vehicle. Rynek zaczął się dynamicznie rozwijać dzięki włączeniu się branż takich jak automatyka przemysłowa, a także operatorów parkingów i operatorów infrastruktury. Dzięki temu sektor uniezależnia się od państwowych dotacji i zachęt i staje się coraz bardziej samowystarczalny.

Zdaniem analityków Frost & Sullivan ładowanie w typie Mode 2 będzie miało ponad 64% udziału w rynku, ponieważ prawie 83% instalacji powstanie przy budynkach mieszkalnych lub takich lokalizacjach, gdzie pojazd jest parkowany codziennie na 8-10 godzin. Z kolei ładowanie typu Mode 3 będzie popularne w miejscach publicznych. Ładowarki stałoprądowe będą instalowane w strategicznych lokalizacjach, umożliwiając uzupełnienie zapasu energii w akumulatorach w ciągu niespełna 30 minut. Popularne będzie także ładowanie indukcyjne, ale jego wprowadzenia należy oczekiwać dopiero po 2014 roku.

Różne zasady i przepisy regulujące korzystanie z elektryczności i infrastruktury ładowania w krajach Unii Europejskiej sprawiają, że konieczne jest wypracowanie standardowego modelu biznesowego. Jego opracowanie będzie kluczowym czynnikiem decydującym o utrzymaniu dotychczasowego trendu rozwoju rynku.

źródło: Frost & Sullivan

 

World News 24h

poniedziałek, 23 października 2017 20:03

Leti is about to kick off a new European Horizon 2020 project called ModulED to develop innovative electric drivetrains for electric vehicles. Coordinated by Leti, the three-year, €7.2 million project includes the companies BRUSA Elektronik AG, Punch Powertrain NV, ZG GmbH, Siemens, Efficient Innovation; universities RTWH Aachen University, Chalmers University and Eindhoven University of Technology, and Leti’s sister institute, Liten. The project leverages Leti’s expertise in wide-bandgap semiconductors and Liten’s knowhow in magnetic materials and simulation. It brings together 10 European research institutes and key members of the automotive-industry value chain and universities.

więcej na: www.electronicsweekly.com