wersja mobilna
Online: 789 Piątek, 2017.10.20

Biznes

Naukowcy z Naval Research Laboratory odkryli nowy materiał do chłodzenia urządzeń elektronicznych

wtorek, 06 sierpnia 2013 07:53

Zespół fizyków teoretycznych z US Naval Research Laboratory (NRL) i Boston College określił arsenek boru jako materiał o wyjątkowo wysokiej przewodności cieplnej. Jego potencjał w zakresie odbierania ciepła od urządzeń elektronicznych jest większy niż w przypadku diamentu - najlepszego aktualnie znanego przewodnika termicznego. Praca naukowców daje nowy wgląd w naturę termicznego transportu na poziomie ilościowym i przedstawia nowy materiał o potencjalnym znaczeniu dla pasywnego chłodzenia urządzeń.

Obliczając przewodność cieplną związków boru, zespół otrzymał znakomite wyniki dla arsenku boru (BAs) określające przewodnictwo cieplne jako wyższe niż 2000 watów na metr na stopień Kelvina (> 2000 Wm-1K-1). Jest ono porównywalne do przewodnictwa diamentu i grafitu, które mają najwyższe ze znanych wartości.

źródło: US Naval Research Laboratory

World News 24h

piątek, 20 października 2017 10:04

Professor Martijn Kemerink of Linköping University has worked with colleagues in Spain and the Netherlands to develop the first material with conductivity properties that can be switched on and off using ferroelectric polarisation. The phenomenon can be used for small and flexible digital memories of the future, and for completely new types of solar cells. In an article published in the prestigious scientific journal Science Advances, the research group shows the phenomenon in action in three specially built molecules, and proposes a model for how it works. “I originally had the idea many years ago, and then I just happened to meet Professor David González-Rodríguez, from the Universidad Autónoma de Madrid, who had constructed a molecule of exactly the type we were looking for,” says Martijn Kemerink.

więcej na: liu.se