wersja mobilna
Online: 743 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Dialog przejmuje dostawcę układów zasilania za 310 mln dol.

czwartek, 22 sierpnia 2013 07:54

Dialog Semiconductor, dostawca układów mixed-signal, zasilania i w.cz., kupił iWatta - fablesowego pioniera układów zasilania. Za firmę z Dolny Krzemowej Dialog zgodził się zapłacić 310 mln dol. w gotówce plus 35 mln dol. pod warunkiem, że iWatt osiągnie zakładane wyniki. Dialog dostarcza układy zasilania m.in. do telefonów komórkowych, w tym iPhone’ów, do układów audio oraz komunikacji bezprzewodowej krótkiego zasięgu.

Znajdując się dotąd w rękach prywatnych iWatt nie informował o wynikach finansowych. Obecnie Dialog ujawnił, że w roku finansowym 2012 iWatt uzyskał obroty 74 mln dol., o 46% wyższe w skali roku, oraz marżę brutto 49%. Od 2007 r. iWatt łącznie dostarczył na rynek około miliarda układów zasilania.

Przejęcie czyni z Dialogu światowego lidera w dostawach układów zasilania do ładowarek do smartfonów i tabletów PC, oraz spowoduje rozszerzenie rynku obsługiwanego przez Dialog o 1,8 mld dol., do 5,9 mld dol. w 2015 r., poinformował Dialog. Kwota ta oznaczać będzie około połowę łącznego światowego rynku układów zasilania, którego wartość w 2015 r. wyniesie według Gartnera 11,5 mld dol.

Przejęcie jest transakcją korzystną również z uwagi dobre perspektywy dostaw układów na rynek żarówek LED. Według danych przywołanej przez Dialog firmy analitycznej McKinsey & Company, dostawy żarówek ledowych zwiększą się z 440 mln sztuk w 2012 r. do 2,7 mld sztuk w 2016 r.

źródło: Dialog, Reuters

 

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com