wersja mobilna
Online: 864 Poniedziałek, 2017.05.01

Biznes

Prezes Microsoftu przechodzi na emeryturę

wtorek, 27 sierpnia 2013 11:07

Steve Ballmer był centralną postacią firmy Microsoft od ponad trzech dziesięcioleci. O zakończeniu kariery na stanowisku dyrektora generalnego poinformował w piątek 23 sierpnia. Tym samym dobiega końca 13-letni okres kontrowersyjnego panowania Steve'a Ballmera, podczas którego firma utraciła dominującą pozycję w informatyce. Niespodziewana wiadomość wywołała wzrost cen akcji Microsoftu o ponad 7%.

Skok cen akcji odzwierciedla powszechne przekonanie, że 57-letni Steve Ballmer nie jest postrzegany jako człowiek mogący odwrócić losy firmy, która choć ma się dobrze, to jednak nie odniosła sukcesu przechodząc do ery mobilnego przetwarzania danych.

Obecnie nie ma oczywistych kandydatów na stanowisko prezesa Microsoftu. Rozważani są zarówno wewnętrzni, jak i zewnętrzni kandydaci. Steve Ballmer pozostanie na stanowisku do czasu aż nowy prezes zostanie wybrany, jednak jeszcze najwyżej rok. Sam Ballmer przyznał,że jego decyzja była nagła. - Czas na tego typu przejścia nigdy nie jest idealny, ale teraz jest właściwy czas. To budzi we mnie emocje i jest dla mnie trudne do zrobienia. Czynię ten krok w najlepszym interesie firmy, którą kocham - napisał w notatce do pracowników.

Odchodzący na emeryturę Steve Ballmer jest jednym z największych akcjonariuszy Microsoftu - ma około 4% udziałów. Magazyn Forbes szacuje wartość jego majątku na 15 mld dolarów. Po piątkowym skoku cen akcji wartość udziałów obecnego prezesa wzrosła o prawie 1 mld.

źródło: Reuters

 

 

Szukaj w serwisie Semicon

World News 24h

niedziela, 30 kwietnia 2017 20:02

Marketers spent $72.5 billion on digital advertising last year, an increase of 22 percent from 2015, as Google and Facebook once again booked the lion's share of new revenue, a report released by the Interactive Advertising Bureau said. The Internet Advertising Revenue Report underscored a migration by consumers away from traditional forms of media like television to online and mobile platforms, which has left digital companies competing for a larger share of advertising dollars. However, digital and television advertising is not an apples-to-apples comparison.

więcej na: www.reuters.com