wersja mobilna
Online: 509 Niedziela, 2016.12.11

Biznes

Wilk Elektronik inwestuje w technologie przyszłości

czwartek, 17 października 2013 12:26

W jubileuszowy, 10 rok istnienia polskiej marki pamięci GOODRAM, jej producent - Wilk Elektronik SA - może pochwalić się coraz mocniejszą pozycją swojej marki na rynku oraz wykorzystywaniem najbardziej zaawansowanych technologii produkcji. W ramach wartej milion euro inwestycji, na terenie nowoczesnej hali produkcyjnej polskiej firmy stanęły jedne z najbardziej zaawansowanych i innowacyjnych maszyn do montażu powierzchniowego serii Panasonic NPM-D2. Wdrożeniem projektu zajmowała się firma Dataline Automation Support Sp. z o.o. z Kwidzyna, która od 2008 r. jest lokalnym przedstawicielem firmy Panasonic.

Wiesław Wilk, prezes Wilk Elektronik SA

Wiesław Wilk, prezes Wilk Elektronik SA

Maszyny zakupione przez firmę Wilk Elektronik będą pierwszymi tego typu zainstalowanymi przez Panasonika w Europie. - W procesie wyboru dostawcy naszej nowej linii produkcyjnej kierowaliśmy się przede wszystkim jego zaawansowanym poziomem technologicznym - mówi Wiesław Wilk, prezes Wilk Elektronik SA. - W zakresie produkcji pamięci GOODRAM podstawowym kryterium jest dla nas jakość naszych produktów, dlatego też tak dużą wagę przykładamy do inwestycji w najlepsze na rynku  innowacyjne rozwiązania technologiczne - dodaje.

Panasonic jest obecnie liderem sprzedaży maszyn do montażu powierzchniowego (SMT) i może pochwalić się największą ilością wdrożeń na świecie. - Wilk Elektronik to firma unikalna na skalę Europy nie tylko dlatego, że jest jedynym producentem pamięci w tym rejonie, ale również z powodu zastosowanych technologii i osiągniętej pozycji rynkowej. W dziedzinie IT  nawiązaliśmy już współpracę z producentami spoza kontynentu, ale w branży komputerowej w Europie współpraca z Wilk Elektronik jest dla nas pierwszym i jednocześnie strategicznym wdrożeniem - mówił Motomichi Ohmura, regionalny ryrektor sprzedaży Panasonika na rynek europejski.

Wdrożona inwestycja znacząco wpłynie na poprawę wydajności umożliwiając błyskawiczną realizację nawet dużych zamówień. - Przykładowo, w przypadku produkcji pamięci RAM typu top/bottom można mówić o ponad 2,5-krotnym wzroście wydajności, natomiast sam etap montażu elementów aktywnych i pasywnych zajmie ponad 3-krotnie mniej czasu - wyjaśniał Wiesław Wilk.

Zrealizowana przez Wilk Elektronik inwestycja pozwala na montaż wszystkich dostępnych dziś na rynku komponentów i pozwala na rozbudowę parku maszynowego w przyszłości. Rozwój linii produkcyjnej Wilk Elektronik jest spójny z przyjętą przez polskiego producenta strategią wzrostu sprzedaży i umocnienia pozycji rynkowej w zakresie produkcji pamięci RAM oraz dysków SSD do codziennych, jak również profesjonalnych zastosowań przemysłowych.

Maszyny firmy Panasonic w nowoczesnej hali produkcyjnej Wilk Elektronik

Rozmowa z Motomichi Ohmura, Regionalnym Dyrektorem Sprzedaży na rynek europejski
  • Panasonic należy do grona  najbardziej rozpoznawalnych światowych marek. Brand, stworzony przez istniejącą od 1918 roku japońską firmę Matsushita Electric, od ponad 50 lat zdobywa udział w sektorach prywatnych, komercyjnych i przemysłowych. Jaki jest obecny udział marki w Europie pod względem rozwiązań dla przemysłu?

Panasonic to obecnie globalna marka i lider sprzedaży rozwiązań SMT. Na świecie Panasonic jest jednym z najpoważniejszych dostawców urządzeń i rozwiązań dla przemysłu, co przejawia się wysokim udziałem rynku w skali globalnej. Naszym najważniejszym celem na kolejne lata jest wzmocnienie aktywności na rynku europejskim i osiągnięcie analogicznej, silnej pozycji w Europie. Biorąc pod uwagę stały rozwój marki Panasonic oraz rozwiązania jakie proponujemy naszym partnerom, jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji tego celu.

  • Jakie rozwiązania Panasonic proponuje firmom europejskim?

Panasonic obecny jest w Europie od 1962 r. Od tego czasu udało nam się zbudować sieć ponad 21 oddziałów handlowych, w tym odział w Hamburgu odpowiedzialny za rozwiązania dla przemysłu, ośrodki badawczo-rozwojowe, jak również kilkanaście zakładów produkcyjnych. Dzięki tak rozbudowanej sieci łatwiej jest nam reagować na potrzeby i oczekiwania naszych obecnych i przyszłych klientów. Co ważne, nie tylko jesteśmy dostawcami maszyn, ale także sami jesteśmy producentami -  Panasonic to także marka wielu urządzeń codziennego użytku - dlatego też, doskonale znamy problemy, z którymi na co dzień spotykają się menadżerowie i kierownicy produkcji. Proponowane przez nas rozwiązania są nie tylko innowacyjne, ale także elastyczne i, co ważne, sprawdzone.

  • Do jakich kategorii odbiorców Panasonic adresuje zatem swoje rozwiązania?

Głównym odbiorcą naszych rozwiązań jest branża automotive i w tej właśnie dziedzinie możemy pochwalić się największą ilością wdrożeń. Swoją ofertę chcemy także skierować do innych sektorów. Dlatego tak istotna jest dla nas współpraca z firmą Wilk Elektronik, jedynym europejskim producentem pamięci komputerowych. Wilk Elektronik to firma unikalna na skalę Europy, również z powodu zastosowanych najwyższych technologii i wzrostu sprzedaży pamięci komputerowych, podczas gdy, tak naprawdę, rynek producentów pamięci na świecie stale się kurczy. W dziedzinie IT nawiązaliśmy już współpracę z producentami z innych regionów, ale w branży komputerowej w Europie współpraca z Wilk Elektronik jest dla nas pierwszym i jednocześnie strategicznym wdrożeniem.

  • Na świecie jest jedynie kilku liczących się producentów maszyn do montażu powierzchniowego SMT, ale to właśnie marce Panasonic udało się zostać liderem w skali globalnej. W czym tkwi sekret rozwiązań marki?

Podstawą naszego sukcesu jest zorientowanie na potrzeby klienta i podejście całościowe. Oferujemy naszym klientom nie tylko najlepsze na świecie maszyny, wyposażone w przyjazny dla użytkownika interfejs czy  nowoczesne, elastyczne rozwiązania. Przede wszystkim jednak przekazujemy całą myśl techniczną, aplikacje i gotowe rozwiązania produkcyjne. Dodatkowym atutem jest pomoc w procesie przed- i powdrożeniowym, pozwalająca naszym klientom na jak najszybsze i najpełniejsze wykorzystanie możliwości nowych maszyn oraz aplikacji.

  • Dla marki Panasonic ważnym aspektem jest ekologia. W jakich działaniach przejawia się polityka marki ukierunkowana właśnie na czynnik "eko"?

Celem marki Panasonic na kolejne lata jest zdobycie do 2018 r. pierwszego miejsca pod względem "zielonych" innowacji wśród firm przemysłu elektronicznego. Codziennie pracujemy nad zredukowaniem negatywnego wpływu na środowisko naturalne poprzez zarządzanie, proces produkcji i wdrożone przez nas rozwiązania dla przemysłu. Ideę "eko" chcemy przekazać także naszym partnerom biznesowym i klientom. Dlatego też, nasze rozwiązania zaprojektowane zostały w ten sposób, by maksymalnie ograniczać zużycie energii, wody oraz emisję dwutlenku węgla.

źródło: Wilk Elektronik

 

World News 24h

niedziela, 11 grudnia 2016 10:09

Rumors for Samsung’s upcoming flagship, the Galaxy S8, which could make or further break the company’s rather tarnished brand image have already started pouring in. And the trend started by Apple with the iPhone lineup - removal of the 3.5mm headphone jack - earlier this year, is now expected to be picked up and driven further by the Korean giant.

więcej na: technews.co

Produkty