wersja mobilna
Online: 745 Sobota, 2017.10.21

Biznes

Sonel ma nadzieję na większy zysk niż przed rokiem

czwartek, 14 listopada 2013 07:49

Zarząd Sonela chce zakończyć ten rok z przychodami podobnymi do wypracowanych przed rokiem i z nieznacznie lepszym zyskiem. Będzie to możliwe dzięki, obserwowanemu w obecnym kwartale, ożywieniu na rynkach i realizacji jednego większego kontraktu, który ma być rozliczony w grudniu. Tymczasem pierwszej połowy roku producent urządzeń pomiarowych nie może zaliczyć do udanych. Zarówno przychody spółki, które wyniosły 21,6 mln zł, jak i zysk sięgający niecałych 2,6 mln zł spadły o 10% w porównaniu z I półroczem ubiegłego roku. Apetyt zarządu był zdecydowanie większy.

- Rzeczywiście, mieliśmy wyższe oczekiwania, ale na szczęście w III kwartale obserwujemy już ożywienie na rynku. Dlatego jestem dobrej myśli i spodziewam się, że w całym roku zrealizujemy założony przez nas budżet - zapowiedział prezes Sonela Krzysztof Wieczorkowski. Dodał, że grupa mocno stawia na nowe produkty i rozwój sprzedaży na zagranicznych rynkach. Eksport stanowi obecnie około 35% jej obrotów.

- Duże perspektywy ma przed sobą rynek chiński, gdzie sprzedajemy wysoko zaawansowane urządzenia. W tym roku będzie to dla nas drugi największy kraj eksportowy, po Rosji - stwierdził prezes Wieczorkowski. Coraz lepiej spółka radzi sobie też w Wietnamie.

Główni klienci Sonela to firmy z branży budowlanej i energetycznej, a także służby utrzymania ruchu. Zdaniem zarządu w ostatnich miesiącach największe ożywienie widać w energetyce, natomiast pod koniec roku spodziewany jest wzrost zamówień ze strony firm budowlanych.

źródło: Parkiet

 

Firmy w artykule

World News 24h

sobota, 21 października 2017 11:54

STMicroelectronics is delivering the technology for easy and secure contactless transactions using the ever more popular wristbands or fashionwear like watches or jewelry. The market-unique ST53G System-in-Package solution combines the Company’s industry-leading expertise in Near Field Communication and secure-transaction chips. As consumers become increasingly comfortable with making secure transactions using their smart devices, traditional card manufacturers want to extend their offers into contactless wearable products for uses such as payments, ticketing, and access control. These can be difficult to implement within tight size and cost constraints, because conventional separate NFC-radio and security chips demand extra space and complicate design.

więcej na: www.st.com